Na niemieckiej części Morza Północnego zainstalowano pierwszą turbinę na morskiej farmie wiatrowej Borkum Riffgrund 3, która będzie miała moc 913 MW, stając się największym tego typu projektem w Niemczech. Projekt ten, zrealizowany bez subsydiów, uzyskał prawa do budowy w niemieckich aukcjach dla morskiej energetyki wiatrowej w latach 2017-2018 dzięki ofercie wynoszącej 0 euro/MWh, co było bezprecedensowe.
Pierwszy miesiąc roku to okres wielu różnorodnych niebezpiecznych zdarzeń szkodowych, które pojawiły się w międzynarodowej żegludze. Oprócz zwyczajowych szkód wynikających z niebezpieczeństw morza (ang. perils of the sea) wzrastały zagrożenia ryzykami wojny (ang. war risks) w najbardziej zapalnych obecnie regionach świata. Wysokie zagrożenie nadal występowało na Morzu Czarnym. Dalsza intensyfikacja niebezpieczeństw postępowała na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.
We wtorek Unity Line poinformowało, że prom Epsilon zostaje wyłączony z eksploatacji do odwołania. Jest to spowodowane wypadkiem, do którego doszło w porcie Trelleborg. Dziś oświadczenie w sprawie wydał właściciel statku, EuroAfrica Shipping Lines.
We wtorek Unity Line poinformowało, że prom ro-pax Epsilon zostaje wyłączony z użytku na czas bliżej nieokreślony. Jest to spowodowane wypadkiem, który miał miejsce w porcie Trelleborg. Prawdopodobnie doszło do kolizji promu z pirsem.
Prom Jan Śniadecki, przez ostatnie 35 lat łączący Świnoujście z Ystad, zakończył swoją służbę na Bałtyku i rozpoczyna nowy etap działalności na Morzu Śródziemnym. Ta zmiana następuje po sprzedaży statku przez Euroafrica Shipping Lines greckiemu operatorowi Ainaftis, który przemianował go na Thalassitis.
Dziś w nocy nowy prom we flocie Unity Line wyruszył w swój pierwszy rejs ze Świnoujścia do Trelleborga.
17 grudnia w Belfascie Euroafrica przejęła prom Epsilon, po długoletnim bare-boat czarterze, od irlandzkiego operatora.
Unity Line wzbogaci się o nowy prom. Jednostkę Epsilon zakupiła szczecińska firma Euroafrica w połowie 2022 roku. Prom płynie właśnie do Trelleborga i w styczniu wejdzie na linię.
Spółka Euroafrica Services z siedzibą w Szczecinie nabyła prom ro-pax Epsilon. Jednakże na polską linię prom wejdzie najwcześniej w 2023 roku.
Ze względu na dobrą koniunkturę na rynku frachtowym a także spadającą już od pewnego czasu podaż tonażu, wartości statków niemal wszystkich segmentów mocno wzrastają. Uśrednione dane dla ostatnich 3 miesięcy wskazują, że zmiany wynoszą około plus 12 proc. Dodatkowo wzrosty cen stali, powszechna niepewność tego, jak zachowa się rynek, nie dają podstaw do przeprowadzania bezpiecznych i dużych zakupów, czy też zamówień bez gwarancji pokrycia kontraktowego.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki