Spółka Profesea pojawiła się na rynku niespełna dwa lata temu, a już wyrobiła sobie solidną renomę w sektorze specjalistycznych usług morskich, wyrastając na silną konkurencję dla innych firm z branży. O zrealizowanych projektach, transferze naukowego warsztatu do biznesu i strategii dalszego rozwoju działalności rozmawiamy z wiceprezesem Profesea, dr. Miłoszem Grabowskim.
Po 42 latach wytężonej pracy, zasłużony dla Lotos Petrobaltic S.A. wielozadaniowy holownik Bazalt opuścił 16 marca nabrzeże po raz ostatni. Zakończył swoją służbę dla morskich górników naftowych i został przekazany nowemu właścicielowi.
Port Władysławowo już od dawna działa jako port towarowy i miejsce cumowania jednostek serwisowych dla offshore. Wiedzą o tym nieliczni. Mogli się o tym przekonać uczestnicy projektu Incone60 w czasie spotkania zorganizowanego przez Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego w Gdyni.
Z początkiem października ruszył specjalny system osuszania, sprężania i eksportu gazu na morskiej kopalni ropy Petrobaltic, pracującej na złożu B8 na Morzu Bałtyckim. To jedyna w Europie i unikalna w skali światowej instalacja.
Spółka Lotos Petrobaltic 1 października br. uruchomiła system osuszania, sprężania i eksportu gazu na morskiej kopalni ropy Petrobaltic pracującej na złożu B8 na Morzu Bałtyckim. Gaz towarzyszący ropie wydobywanej ze złoża popłynie podwodnym rurociągiem o długości 75 km do Władysławowa, do spółki Energobaltic. W jej elektrociepłowni produkowana jest energia cieplna przekazywana do miejskiej sieci ciepłowniczej.
Dzisiaj LOTOS Petrobaltic obchodzi jubileusz 30-lecia działalności przedsiębiorstwa.
Urząd Regulacji Energetyki przedłużył spółce Energobaltic, należącej do LOTOS Petrobaltic, koncesje na prowadzoną przez nią działalność na kolejnych jedenaście lat, do 31 grudnia 2030 r. Firma zajmuje się zagospodarowaniem gazu odpadowego towarzyszącego ropie naftowej wydobywanej spod dna Morza Bałtyckiego.
LOTOS Petrobaltic rozpoczął kolejny etap budowy 75-kilometrowego gazociągu łączącego centrum produkcyjne na bałtyckim złożu B8 z elektrociepłownią spółki Energobaltic we Władysławowie. Położony na dnie Bałtyku rurociąg jest teraz zabezpieczany betonowymi matami. Zadanie wykonuje statek wielozadaniowy Sylur.
Sylur, statek LOTOS Petrobaltic, wypłynie na Bałtyk. Jak poinformował portal trójmiasto.pl, jednostka została zatrud-niona przy zabezpieczaniu gazociągu łączącego złoże B8 z elektrociepłownią Energobaltic we Władysławowie. Prace mają rozpocząć się w przyszłym miesiącu.
Przy nabrzeżu LOTOS Petrobaltic cumował statek Thorco Amber, który przypłynął z 21 rolkami nawiniętymi odcinkami rurociągu CTP (Coiled Tubing Pipe). Była to ostatnia partia tego ładunku z 53 rolek zakupionych przez LOTOS Petrobaltic w firmie Tenaris w Houston. Posłużą one do budowy gazociągu ze złoża B8 do Energobalticu we Władysławowie. Gazociąg ten stanowi istotny składnik infrastruktury podwodnej na złożu B8.
Spotkanie szefów MSZ Polski i Sri Lanki. Omawiano m.in. współpracę portów morskich
Erbud z kontraktem o wartości 92 mln zł na prace budowlane dla MFW Bałtyk 2
Darchem Engineering dostarczy wyposażenie dla fregat programu "Miecznik"
Gdańscy radni PiS chcą nadzwyczajnej sesji nt. pożaru w porcie, zapylenia węglem i Port Service
Polsko-szwedzkie rozmowy dotyczące rozwoju połączeń promowych
Groźna kolizja dwóch statków w pobliżu portu w Singapurze