Przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia zacumował okręt podwodny Marynarki Wojennej Niemiec (Deutsche Marine) typu 212A, U-31 (S 181). Jego wizyta odbywa się w trakcie największych, międzynarodowych ćwiczeń na Morzu Bałtyckim, "Baltops 24". W Gdyni pozostanie do 18 czerwca.
W Hamburgu odbył się 7 maja br. chrzest FGS Karlsruhe (F267). To ósma jednostka serii typu Braunschweig, określanej też jako projekt K130. Jej budowa trwa od 2020 roku i aktualnie trwa doposażanie okrętu w sprzęt, systemy i uzbrojenie. W niedalekiej przyszłości przejdzie także kontrole, próby morskie i testy odbiorcze.
Od 1 maja 2024 r. nowym dyrektorem operacyjnym ds. floty i częścią zespołu zarządzającego grupą Stena Line zostaje Dennis Tetzlaff.
W poniedziałek sąd rejonowy w Haarlem ogłosił upadłość firmy Holland Norwegia Lines (HNL) obsługującej połączenie promowe między portem Eemshaven koło Groningen a Kristiansand na południu Norwegii. Oznacza to koniec promowego połączenia obu krajów.
Przed południem do gdyńskiego portu weszła korweta typu Braunschweig FGS Erfurt (F 262), wchodząca w skład Deutsche Marine. Krótki pobyt ma zostać wykorzystany przez załogę do odpoczynku oraz uzupełnienia zapasów.
W stoczni NVL Blohm+Voss w Hamburgu odbyła się uroczystość chrztu nowej korwety dla Deutsche Marine, która otrzymała imię Emden. To siódma jednostka z dziesięciu zaplanowanych typu K130, jaka będzie służyć pod czarno-czerwono-złotą banderą.
Do niemieckiego portu Emden zawinął drobnicowiec Petra L. Ku zaskoczeniu niemieckich służb okazało się, że na prawej burcie statku jest duża wyrwa. Jednocześnie operator jednej z farm wiatrowych na Morzu Północnym zgłosił uszkodzenie turbiny. Choć nic nie jest jeszcze jasne, niemieckie służby podejrzewają, że Petra L. mógł uderzyć w morski wiatrak.
Przemysł budowy statków w Europie jeszcze pracuje. Za 10 lat europejski przemysł produkcji statków może być już tylko historią. Stocznie europejskie są bezbronne wobec praktyk dumpingowych oraz bezpośredniego wsparcia przemysłu stoczniowego przez państwa azjatyckie. Armatorzy europejscy działający pod ochronnym parasolem i często z istotnym wsparciem swoich państw zyski lokują w stoczniach azjatyckich.
Na Atlantyku zatonął we wtorek statek “Felicity Ace”, na którym 16 lutego wybuchł pożar, podały władze portu na portugalskiej wyspie Faial, w pobliżu, której doszło do tragicznego zdarzenia. Jednostka przewoziła ponad 4000 luksusowych pojazdów wyprodukowanych przez Grupę Volkswagen.
Drugą dobę trwa akcja gaszenia pożaru na przewożącym samochody statku Felicity Ace u wybrzeży atlantyckiego archipelagu Azorów. Według portugalskich służb ratownictwa morskiego wypadek nie doprowadził do skażenia wód oceanicznych.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości