W ramach aktualizacji planu postępowań na 2024 rok Komenda Portu Wojennego Gdynia poinformowała o zawarciu szeregu umów na zakup sprzętu oraz usługi. Wśród nich znalazła się informacja o podpisaniu umowy ze spółką ENAMOR Sp. z o.o. z Gdyni w sprawie modyfikacji niszczyciela min typo Kormoran II, ORP Albatros (602), wchodzącego w skład 13. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.
Ostatnim z wątków dyskutowanych podczas zorganizowanej przez Attis Broker konferencji Offshore Wind 2.0 było kwestia cyberbezpieczeństwo infrastruktury krytycznej.
Kolejna edycja konferencji Hull Performance & Insight odbędzie się w dniach 25-27 marca w Tullamore w Irlandii. Enamor zaprezentuje nowe narzędzie: Voyage Insight, opartą na chmurze usługę do analizy przebiegu podróży statków, wymagającą jedynie numeru identyfikacyjnego statku i zakresu dat jako danych wejściowych.
W listopadzie Enamor zrealizował projekt dostawy Zintegrowanego Stanowiska Radaru Meteorologicznego dla Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni w ramach rozbudowy laboratorium meteorologiczno-oceanograficznego METOC.
Wyniki wdrożenia projektu „Stworzenie prototypu systemu monitorowania obciążeń nabrzeży i umocnień dna w rejonie cumowania statków wraz z wdrożeniem na rynek gotowego produktu przez firmę Enamor Sp. z o.o. z Gdyni” przez firmę Enamor wraz z Portem Gdynia i Uniwersytetem Morskim w Gdyni zostały opublikowane w czasopiśmie Marine Structures.
Cztery główne wydarzenia doprowadziły do kryzysu w systemie bezpieczeństwa w Europie. Ich początek datuje się w 2008 roku, kiedy Rosja najechała zbrojnie Gruzję. Reakcja społeczności międzynarodowej (brak zdecydowanych działań) na wydarzenia związane z aneksją Krymu i konfliktem w Donbasie były czwartym składnikiem wpływającym na eskalację agresywnych działań Rosji. Obserwowany obecnie konflikt zbrojny ma charakter najpoważniejszego wyzwania dla bezpieczeństwa na kontynencie europejskim od czasu zakończenia zimnej wojny.
Organizowane od 2009 roku cykliczne ćwiczenie Anakonda jest największym i najważniejszym tego typu przedsięwzięciem szkoleniowym w Wojsku Polskim. Scenariusz tegorocznej edycji wpisał się w profil i dynamikę obecnych zagrożeń wzdłuż wschodniej flanki NATO, w tym w regionie Morza Bałtyckiego. Choć kluczowym aspektem tegorocznych epizodów ćwiczebnych były działania sił lądowych, wciąż ważnym aspektem pozostawały sprawy morskie, w tym działania polskiej Marynarki Wojennej.
Wizyta Stałego Zespołu Sił Obrony Przeciwminowej NATO Grupa 1 (Standing NATO Mine Countermeasures, SNMCMG-1) w Szczecinie była okazją do rozwijania partnerstwa i współdziałania wraz z polską Marynarką Wojenną. Przy okazji trwania największych, tegorocznych manewrów Wojska Polskiego pk. Anakonda 23, międzynarodowy zespół okrętów ćwiczył wraz z morskimi siłami 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.
Podczas trwającej w weekend fazie ćwiczeń z wojskami podczas największych, cyklicznych manewrów Wojska Polskiego pk. Anakonda swoje zadania wykonywały siły polskiej Marynarki Wojennej. Choć w obecnej edycji położono nacisk na działania wojsk lądowych, nie zabrakło kluczowych epizodów z udziałem okrętów, rozgrywanych na Bałtyku oraz Wybrzeżu.
Podczas niedawnej konferencji towarzyszącej premierze raportu Focus on Maritime Sector, eksperci dyskutowali o kondycji branży morskiej na Pomorzu w kontekście aktualnych, globalnych trendów. Wspólnym mianownikiem podejmowanych wątków okazał się znakomity potencjał ludzki.
Szczecin gotowy na świętowanie zakończenia regat The Tall Ships Races 2024
Węgry: Chorwacja nie jest wiarygodnym partnerem w transporcie ropy naftowej
Podatki marynarskie Polska – Dania. Wymiana informacji podatkowych w 2024 roku
Port Koper szykuje się do rozbudowy terminala kontenerowego
Chińskie statki i okręty testują możliwości poruszania się w Arktyce
Uniper produkuje bioLNG w terminalu w Rotterdamie