Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Dynamiczny rozwój branży morskiej nie może odbywać się bez odpowiedniego planowania ani odpowiedniego finansowania. Wiąże się to z współpracą firm oraz instytucji, które są zaangażowane w prowadzone inwestycje. Ich plany, prowadzone przedsięwzięcia, jak i wyzwania, były zagadnieniami poruszonymi podczas trzeciego panelu Kongresu Polskiego Porty 2030.
W środę 29 maja w obecności wiceministra infrastruktury Arkadiusza Marchewki oficjalnie otwarto port rybacki we Fromborku po modernizacji, która trwała blisko 2,5 roku. Za inwestycję odpowiada Urząd Morski w Gdyni.
Przebudowa Nabrzeża Helskiego I przebiega zgodnie z ustalonym harmonogramem. Dzisiaj zakończono rozbiórkę umocnienia dna morskiego, wyposażenia nabrzeża i nawierzchni drogowej.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA konsekwentnie poprawia dostęp do portu Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego. Kolejnym krokiem przybliżającym do zakończenia inwestycji w tym rejonie jest gotowość do pracy, po gruntownej modernizacji Nabrzeża Chorzowskiego.
26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Chemikaliowiec City Island (IMO: IMO 9360960) zabrał na swój pokład blisko 18 tys. ton kwasu siarkowego z niedawno wybudowanego Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin. Było ono częścią projektu "Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego celem jest zwiększenie możliwości portu w zakresie obsługi ładunków drobnicowych i masowych. Przedsięwzięcie realizuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Drugiego dnia konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, podjęto wątek specjalistycznych konstrukcji portowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
Podczas uroczystości położenia stępki pod prototypowa fregatę programu "Miecznik" Jacek Siewiera zwrócił uwagę na szereg wyzwań stojących przed morskim rodzajem sił zbrojnych. Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego zwrócił uwagę na możliwość wykorzystania w tym celu Punktu Bazowania Hel, który do 2006 roku był siedzibą zlikwidowanej 9. Flotylli Obrony Wybrzeża.
Port Gdynia zamyka rok 2023 z sukcesem, osiągając rekordowe przeładunki i kontynuując ambitny plan inwestycyjny. Sztandarowym elementem tych działań jest modernizacja Nabrzeża Helskiego, która zwiększy efektywność obsługi statków oraz umożliwi przyjęcie większych jednostek, wzmacniając pozycję portu jako strategicznego punktu na mapie światowego handlu morskiego. Wartość kontraktu wynosi blisko 300 mln zł brutto, a prace planowane są na okres 26 miesięcy.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości