Dwie niemieckie firmy podpisały porozumienie w sprawie realizacji projektu „H2-Import-Terminal Lubmin” – pierwszego na świecie pływającego terminala importowego do konwersji zielonego amoniaku na zielony wodór.
Tankowiec LNG Maran Gas Alexandria dostarczył pierwszy ładunek skroplonego gazu do terminalu LNG na Rugii, w niemieckim Mukran. Statek, załadowany skroplonym gazem ziemnym (LNG) z Norwegii, jest kluczowym elementem w procesie weryfikacji gotowości terminalu do obsługi dostaw LNG. Niemiecki terminal może być konkurencją dla polskiego gazoportu w Świnoujściu.
Choć wciąż nie milkną protesty ze strony niemieckich ekologów, w sposób niezakłócony mają ruszyć prace morskiego terminalu do regazyfikacji gazu, znajdującego się w niemieckim Mukran. Po próbnych dostawach mają ruszyć one ruszyć już w sposób stały.
W ostatnią sobotę dokonano oficjalnego otwarcia kolejnej, pływającej jednostki regazyfikacyjnej FSRU, tym razem na niemieckim wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Do sprawy „gazoportu w krainie Nord Stream 2” odniósł się na Twitterze Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
14 stycznia zostanie oficjalnie uruchomiony kolejny terminal LNG w Niemczech – pływająca jednostka FSRU Lubmin. Media branżowe donoszą, że do sieci gazowej wtłoczono pierwszy wolumen błękitnego paliwa.
Zwrot krajów europejskich ku LNG (skroplony gaz ziemny) jest odpowiedzią na obecny kryzys energetyczny związany z wojną na Ukrainie i skutkami geopolitycznym konfliktu. Pierwsze partie LNG importowała już Finlandia oraz Niemcy.
Pływający terminal regazyfikacyjny przeznaczony do operowania LNG, FSRU, jest już w Niemczech. To pierwsza tego typu jednostka w tym kraju. Docelowo ma ona znajdować się w Lubminie nad Bałtykiem.
We wtorek 20 września 2022 roku rozpoczęła się budowa pierwszego w pełni prywatnie finansowanego terminala skroplonego gazu ziemnego FSRU "German Baltic" – poinformowała niemiecka spółka Deutsche ReGas z Lubmina. Pierwszy gaz popłynie do sieci już w grudniu.
Francuski koncern TotalEnergies rozpoczął współpracę z niemiecką firmą Deutsche ReGas w celu szybkiego uruchomienia nowego terminalu FSRU w porcie Lubmin w Niemczech. Partnerzy planują uruchomić go w grudniu 2022 roku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy