Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku ożywają po niedawnej globalnej zapaści na rynkach wywołanej obawami o możliwe "twarde ladowanie" w gospodarce USA. Z pola widzenia graczy nie schodzi rozwój sytuacji na Bliskim Wschodzie i spodziewanego odwetowego ataku Iranu na Izrael - podają maklerzy.
Wiceminister klimatu i środowiska Miłosz Motyka, ambasador USA w Polsce Mark Brzezinski oraz Michael Goff z Departamentu Energii USA oficjalnie zainaugurowali działalność polsko-amerykańskiego Regionalnego Centrum Szkoleniowego Czystych Technologii Energetycznych (CETC – Clean Energy Training Center).
Biały Dom poinformował 26 stycznia w komunikacie prasowym, że ogłasza tymczasowe wstrzymanie wydawania decyzji w sprawie eksportu skroplonego gazu ziemnego (LNG) do krajów niebędących stroną umowy o wolnym handlu do czasu, gdy Departament Energii będzie mógł zaktualizować analizy stanowiące podstawę do uzyskania zezwoleń. Obecnie USA są już największym eksporterem gazu na świecie, a oczekuje się, że do końca tej dekady eksport podwoi się.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku notują niewielkie zmiany. Rynki nadal obawiają się możliwości eskalacji konfliktów w rejonie Bliskiego Wschodu i Azji Zachodniej.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku rosną, ale są na drodze do zamknięcia roku z największym spadkiem od początku pandemii Covid-19.
Podczas szczytu w Zagrzebiu minister klimatu Anna Moskwa i wiceminister Adam Guibourgé-Czetwertyński rozmawiali z amerykańską sekretarz energii Jennifer Granholm o budowie pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce - poinformował w środę resort klimatu i środowiska.
W ocenie ekspertów ośrodka analitycznego GlobalData, rozwinięty w pełni sektor offshore wind może być cennym dodatkiem do miksu energetycznego USA, które pod prezydenturą Joe Bidena wyznaczyły cel neutralności klimatycznej. Warunkiem jest likwidacja m.in. barier regulacyjnych oraz wsparcie rodzimego przemysłu.
W weekend 20-22 stycznia w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zwodowano kolejny statek rybacki – tym razem jest to 77-metrowy trawler pelagiczny Christina S.
Sektor morski w USA odpowiedzialny jest za ok. 3% krajowych emisji zanieczyszczeń do powietrza, z czego za 1% odpowiedzialna jest żegluga. Amerykanie chcą dekarbonizować branżę, ale najpierw chcą postawić na badania i rozwój m.in. paliw alternatywnych.
Rządy na całym świecie dążą do dekarbonizacji gałęzi przemysłu intensywnie korzystających z paliw kopalnych. Dotyczy to także żeglugi komercyjnej. W obliczu określonych celów w zakresie ograniczenia emisji, branża rozważa pełen zakres alternatywnych rozwiązań, a nawet powraca do zimnowojennej wizji statków handlowych o napędzie atomowym. Główny problem stanowi jedna kwestia, o której niewiele się mówi. Otóż odpowiedni rodzaj paliwa, potrzebnego w większości nowych projektów reaktorów, jest sprzedawany jedynie przez rosyjski rząd.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju