Obecnie w Porcie Szczecin w rejonie przeładunków masowych trwa jeden z dwóch flagowych projektów inwestycyjnych pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. Celem podejmowanych przedsięwzięć modernizacyjnych jest stały rozwój portów oraz zwiększanie ilości obsługiwanych ładunków, a przede wszystkim poprawa konkurencyjności zespołu portów Szczecin i Świnoujście w basenie Morza Bałtyckiego.
W Porcie Gdynia trwają prace nad modernizacją Nabrzeża Helskiego, prowadzone przez Korporację Budowlaną DORACO. Realizacja projektu przebiega zgodnie z harmonogramem, a postępy są wyraźnie widoczne na każdym kroku. Wykonawca opublikował dziś ujęcia wideo z placu budowy.
Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Dynamiczny rozwój branży morskiej nie może odbywać się bez odpowiedniego planowania ani odpowiedniego finansowania. Wiąże się to z współpracą firm oraz instytucji, które są zaangażowane w prowadzone inwestycje. Ich plany, prowadzone przedsięwzięcia, jak i wyzwania, były zagadnieniami poruszonymi podczas trzeciego panelu Kongresu Polskiego Porty 2030.
W środę 29 maja w obecności wiceministra infrastruktury Arkadiusza Marchewki oficjalnie otwarto port rybacki we Fromborku po modernizacji, która trwała blisko 2,5 roku. Za inwestycję odpowiada Urząd Morski w Gdyni.
Przebudowa Nabrzeża Helskiego I przebiega zgodnie z ustalonym harmonogramem. Dzisiaj zakończono rozbiórkę umocnienia dna morskiego, wyposażenia nabrzeża i nawierzchni drogowej.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA konsekwentnie poprawia dostęp do portu Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego. Kolejnym krokiem przybliżającym do zakończenia inwestycji w tym rejonie jest gotowość do pracy, po gruntownej modernizacji Nabrzeża Chorzowskiego.
26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Chemikaliowiec City Island (IMO: IMO 9360960) zabrał na swój pokład blisko 18 tys. ton kwasu siarkowego z niedawno wybudowanego Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin. Było ono częścią projektu "Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego celem jest zwiększenie możliwości portu w zakresie obsługi ładunków drobnicowych i masowych. Przedsięwzięcie realizuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Drugiego dnia konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, podjęto wątek specjalistycznych konstrukcji portowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi