Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, w którym prowadzący razem z Mateuszem Kowalewskim, prezesem portalu GospodarkMorska.pl, podsumują ostatnią edycję Kongresu Polskie Porty 2023.
DB Schenker wprowadza szybszą opcję routingu dla eksportu LCL dla przesyłek do 4 ton. Operator stworzył optymalne rozwiązania oparte o globalną, zintegrowaną sieć transportową i fracht oceaniczny. Dzięki alternatywnym trasom do regionu Azji i Pacyfiku czas dostawy może zostać skrócony nawet o 17 dni. Rozwiązanie jest dostępna dla klientów z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii.
Nowe połączenie drobnicowe z portu Chittagong do Gdańska ma być odpowiedzią na potrzeby klientów głównie z szeroko pojętej branży fashion którzy importują towary z krajów takich jak Bangladesz, Indie czy Pakistan. Wiąże się to z rozwojem sieci połączeń oceanicznych z państwami Dalekiego Wschodu. Ma też zapewnić także redukcję emisji CO2 dzięki biopaliwom używanym przez poruszające się na tej trasie statki.
W dniach 7-9 listopada w EXPO XXI Warszawa, odbędą się jedyne na taką skalę w Polsce targi transportu i logistyki, gdzie po raz pierwszy zaprezentowany będzie salon Truck&Trailer. Jest to dedykowany sektor gromadzący spektrum rozwiązań z zakresu mi.in: pojazdów ciężarowych, ciągników, naczep, kontenerów, akcesoriów, materiałów eksploatacyjnych oraz nowości związanych z zarządzaniem flotą pojazdów.
Zbliżająca się dziewiąta edycja targów TransLogistica Poland odbędzie się w dniach 7–9 listopada 2022 r. w EXPO XXI Warszawa. Tradycyjnie na jesień, cała branża TSL będzie miała możliwość wymiany poglądów i doświadczeń, integracji i co najważniejsze, nawiązania nowych biznesowych relacji na tym najważniejszym w Polsce wydarzeniu branżowym.
Niemieckie koleje państwowe Deutsche Bahn zapowiedziały uruchomienie kilku pociągów tygodniowo w celu dowozu ukraińskich zbóż do niemieckich portów. Zboża będą dostarczane między innymi do Rostocku, Hamburga i Brake, informuje DB.
Globalne łańcuchy dostaw nadal są zakłócane przez lokalne ogniska COVID-19, a sytuację dodatkowo pogorszył wybuch wojny w Ukrainie. W efekcie średnie opóźnienie statków na całym świecie wciąż wynosi około tygodnia, a problemy dotkliwie odczuwają zwłaszcza małe i średnie firmy oraz przedsiębiorstwa pracujące w modelu just in time, które utrzymują minimalny poziom zapasów magazynowych. – Dzisiaj nikt nie jest w stanie zagwarantować im płynności dostaw – mówi Piotr Kozłowski z DB Schenker. Sytuacja transportowa uderza też w konsumen
Sytuacja w branży żeglugi oceanicznej nie zdążyła się jeszcze na dobre unormować po dwóch latach pandemii COVID-19, kiedy wybuchła wojna w Ukrainie – kolejny czynnik zaburzający globalne łańcuchy dostaw i wpływający na wysoką inflację. Firmy żeglugowe już odczuły spadek popytu, a za tym poszła obniżka stawek frachtowych o ok. 25 proc.
DB Schenker inwestuje w nowoczesny terminal przeładunkowy, który powstanie na terenie Parku Naukowo-Technologicznego „Rzeszów-Dworzysko”. Nowy obiekt rozpocznie swoją działalność w I kwartale 2021 roku, przejmując operacje rzeszowskiego oddziału firmy. Inwestycja na rzecz klientów z Podkarpacia to blisko 6000 mkw. nowoczesnej powierzchni, na którą składa się przestrzeń operacyjna, pomieszczenia biurowe oraz socjalne.
Gospodarka Europy ponownie się otwiera. DB Schenker z rozległą siecią centrów logistycznych, wspierając walkę z kryzysem wywołanym koronawirusem, ułatwia firmom nowy start. Przekaz ten jest głównym punktem nowej ogólnoeuropejskiej kampanii multimedialnej, w ramach której na drogach spotkać można 1000 ciężarówek z hasztagiem #WeKeepEuropeMoving („Utrzymujemy Europę w ruchu”).
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości