• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski

Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.

24.05.2024, 10:34
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?

Pod koniec marca miało miejsce swoiste zakończenie pewnej ery – nie wspominając o nowym początku – kiedy brytyjski operator Tidal Transit kupił swój ostatni, w historii, statek napędzany silnikiem wysokoprężnym – przekonuje Martin Conway, redaktor RINA.

20.05.2024, 20:55
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw

Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.

02.05.2024, 21:51
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu

DNV certyfikował opracowaną przez Corvus Energy metodę testowania SOH (State of Health Test) baterii elektrycznych montowanych na statkach. To pierwszy dostawca morskiego ESS (energy storage system), który zapewnia to swoim klientom kontrolowanie stanu akumulatorów w czasie eksploatacji statku.

22.03.2024, 20:45
Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie

ABB uruchomi pierwszy hybrydowo-elektryczny statek wycieczkowy do podróży w rejon polarny

ABB zdobyła zamówienie od stoczni Astilleros y Servicios Navales SA (ASENAV) w Chile na dostawę zasilania i układu napędowego dla nowo zbudowanego statku wycieczkowego do wypraw polarnych Antarctica21. Zbudowany do działania na obszarze podbiegunowym, Magellan Discoverer ma zapewnić korzyści dzięki wysokiej wydajności, bezpieczeństwu i komforcie pasażerów. Projekt ma stanowić kamień milowy w postaci pierwszej instalacji technologii napędu Azipod na statku hybrydowo-elektrycznym zbudowanym w obu Amerykach.

21.02.2024, 09:37
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Dekarbonizacja w klastrze (nie tylko) norweskim. Polski BSSC ZEV HUB jest na kursie

Globalny transport jest odpowiedzialny za jedną czwartą globalnej emisji gazów cieplarnianych (GHG). W ciągu najbliższych trzech dekad globalna flota pojazdów wzrośnie z 1,2 miliarda do 2 miliardów pojazdów, liczba lotów pasażerskich wzrośnie o 130%, a tonomil ładunków na morzu wzrośnie o 35% - alarmował Remi Eriksen, prezes i dyrektor generalny grupy DNV w czasie spotkania z dziennikarzami podczas Nor Shipping 2023.

29.06.2023, 11:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Prom napędzany wodorem zaczyna kursować!

Norwegia zaznaczyła kolejny pierwszy krok w rozwoju żeglugi napędzanej wodorem. Po latach rozwoju MF Hydra, pierwszy komercyjny prom działający na ciekły wodór wszedł do regularnej eksploatacji. Statek jest pionierską jednostką w tej technologii i demonstracją potencjału wodoru, ale także pomoże zdefiniować zasady dla komercyjnej żeglugi napędzanej zielonym H2.

02.04.2023, 21:07
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Norwegia chce ładować statki na terenie farm wiatrowych. Rząd dofinansuje projekt

Norweska grupa VARD poinformowała, że ich spółka córka Seaonic wraz z partnerami otrzymała 38 milionów koron norweskich (NOK) na realizację projektu budowy infrastruktury umożliwiającej ładowanie bezemisyjnych statków. Jednostki mają posłużyć m.in. do obsługi morskich farm wiatrowych.

29.12.2022, 21:55
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rynek statków elektrycznych osiągnie 16,2 mld USD w 2030 roku. Polska ma udział w jego rozwoju

Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.

02.02.2022, 08:30
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norwegia: Brim bezpieczny - po incydencie termicznym zasilania bateryjnego

24-metrowy MS Brim to wielokrotnie nagradzany, w pełni elektryczny, wyposażony w system magazynowania energii Corvus Dolphin Energy statek wycieczkowy, oddany do użytku w 2019 roku. Posiada akumulatory o łącznej mocy 790 kWh. Właściciel Brim, Brim Explorer (lokalna firma oferująca wycieczki krajoznawcze), ma nadzieję na przywrócenie statku do eksploatacji jeszcze tej wiosny.

18.03.2021, 12:53

Dziękujemy za wysłane grafiki.