Eksplozja kontenera na statku YM Mobility, do której doszło w miniony piątek w chińskim porcie Ningbo-Zhoushan może mieć poważne konsekwencje i wpływ na globalne łańcuchy dostaw. Ostrzega przed tym Container xChange, internetowa platforma handlu i dzierżawy kontenerów.
Choć sytuacja z dostępnością pustych kontenerów, która była jednym z problemów, z jakimi zmagała się żegluga przed wojną w Ukrainie ustabilizowała się na tyle, żeby zejść z nagłówków branżowych portali, to izolacja Rosji może sprawić, że problem powróci. Już teraz, według wyliczeń analityków, w Rosji zalega około 150 tys. pustych kontenerów.
Globalna inflacja, zmniejszona produkcja w Chinach, rekordowo niski indeks BDI – tym przywitał nas początek roku. Jednocześnie widzimy powolne oznaki ożywienia światowej gospodarki, jednak analitycy dalecy są od optymizmu. Czy w kontekście niespokojnej sytuacji na świecie, globalny transport morski jest zagrożony?
Restrykcje koronawirusowe oraz problemy z logistyką sprawiają, że po raz kolejny jesteśmy świadkami zatorów portowych, tym razem w porcie w Szanghaju, którego odblokowanie może zakłócić pracę amerykańskich portów.
Według najnowszej ankiety Container xChange, dostawcy infrastruktury handlowej i technologicznej dla spółek zajmujących się logistyką kontenerową, 51% spedytorów, handlowców i nadawców spodziewa się w nadchodzącym szczycie sezonu większego chaosu niż w 2021 r.
Brytyjskie porty całkiem nieźle radziły sobie w czasach pandemii i po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Terminale i ich zaplecze nie ustrzegły się jednak zawirowań spowodowanych okresowym spiętrzeniem dostaw.
Branża logistyczna na całym świecie przygotowuje się na czas reorganizacji globalnego łańcucha dostaw, czyli do obchodów Chińskiego Nowego Roku, przypadających w 2021 roku według kalendarza lunarnego na okres 12–26 lutego. W tym czasie chińskie fabryki wstrzymują całą produkcję i eksport, co skutkuje drastycznym spadkiem wolumenów w przewozach z Państwa Środka.
Globalny niedobór kontenerów, który spowodował ogromy wzrost stawek frachtowych, powoli się zmniejsza. Tak przynajmniej wynika z indeksu, który śledzi użycie tych stalowych skrzyń używanych do transportu 90% towarów na świecie.
Kolejne zatrucie Odry? Od 2 sierpnia wyłowiono 24 tony martwych ryb
MSC Poesia w Porcie Gdynia
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczy zwalczanie okrętów podwodnych
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Minister obrony Estonii: wyjaśnienia Chin ws. uszkodzenia Balticconnector są wątpliwe
Koniec gdańskiego rybołówstwa? Dwa ostatnie kutry rybackie idą na złom