Stocznia Ulstein Verft przekazała 25 lipca firmie Olympic nowy statek CSOV, Olympic Boreas. Oparty na projekcie ULSTEIN SX222 od Ulstein Design & Solutions AS był budowany również w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
10 lipca odbyło się posiedzenie Morskiego Zespołu Parlamentarnego pod przewodnictwem Senatora Kazimierza Kleiny. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele resortów: Klimatu i Środowiska, Aktywów Państwowych oraz Rozwoju i Technologii, a także delegacja przedsiębiorców z sektora offshore wind. Była to okazja do zgłoszenia najpilniejszych postulatów branży.
Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało, że Polska zawarła porozumienia z Katarem o współdziałaniu m.in. w branży stoczniowej. Odbyło się to w trakcie V Polsko-Katarskiego Forum Nowych Technologii, które zostało zorganizowane w Warszawie. Jego organizatorami, obok resortu, były Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) oraz Ambasada RP w Dausze.
W Gdańsku odbyła się 5 czerwca uroczystość związana z trwającą budową fabryki morskich wież wiatrowych, które w przyszłości zostaną postawione na Morzu Bałtyckim i nie tylko. Farbyka Baltic Towers ma stać się nowoczesnym i innowacyjnym centrum produkcji zajmującym kluczową pozycję w budowie polskiego łańcucha dostaw dla branży offshore.
Z udziałem głównego wykonawcy budowy, norweskiej stoczni Ulstein Verft, 16 maja odbyła się ceremonia cięcia blach pod jednostkę CSOV (ang. Commissioning Service Operation Vessels), mającej numer budowy nr 322. To kolejne przedsięwzięcie w związku z budową statków do obsługi morskich farm wiatrowych, w jakie jest zaangażowany zakład stoczniowy z Gdyni.
Na terenie gdyńskiej stoczni Crist S.A. odbyła się 4 kwietnia uroczystość położenia stępki pod budowę jednostki NB317. Jest to kamień milowy w budowie kolejnego kablowca (Cable Laying Vessel, CLV) we współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft. Tak jak przy poprzednim projekcie tego rodzaju, zamawiającym jest firma Nexans.
W sobotę 6 kwietnia z hali dokowej w Ulstein Verft w Norwegii zwodowano statek CSOV Olympic Boreas. To kolejny etap budowy jednostki, której budowa rozpoczęła się w gdyńskiej stoczni Crist S.A.
Drugi dzień konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, rozpoczął się od niezwykle ważnego, a często pomijanego wątku dotyczącego tego, jak w obliczu mocno skonkretyzowanych wymogów kontraktowych swoją rolę widzą dostawcy niższego rzędu.
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się 19 stycznia br. budowa nowego kablowca. Zlecenie jest realizowane dla Ulstein, na podstawie zawartej cztery miesiące wcześniej umowy z Nexans Marine Operations AS, firmy która będzie operatorem nowego statku. Głównym wykonawcą budowy jest stocznia Ulstein Verft.
Ze względu na ogromną ilość zamówień na rok 2024 duńska firma NKT zajmująca się układaniem podmorskich kabli zdecydowała się na zakup kolejnego kablowca. Ma to zapewnić ciągłość wykonywania zleceń i ich terminowość.
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę