Ataki jemeńskich bojowników Huti z użyciem rakiet oraz latających i nawodnych dronów są zmorą załóg statków i okrętów przemierzających Morze Czerwone i Zatokę Adeńską. Obok zwalczania zagrożenia z użyciem uzbrojenia sił międzynarodowej koalicji do akcji wchodzą także załogi statków. Na jednym z nich uzbrojeni Ukraińcy zdołali z użyciem broni ręcznej zniszczyć pływający bezzałogowiec przeciwnika.
Francuski gigant morski rozpoczyna strategiczne partnerstwo z Google w celu wdrożenia sztucznej inteligencji we wszystkich działaniach związanych z wysyłką, logistyką i mediami.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem kolejnego tygodnia 2024 [CW28'24] w żegludze morskiej. Głównym tematem odcinka jest fakt, że Komisja Europejska zaakceptowała dotację w wysokości 900 mln zł na budowę terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Gdańsku, która zostanie przekazana spółce Istrana w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
CEVA zdobywa nagrodę Forum Kobiet w Logistyce za osiągnięcia w zakresie ładu korporacyjnego, równouprawnienia i różnorodności.
Z kontenerowca CMA CGM Benjamin Franklin w trakcie sztormu zgubił 44 kontenery u wybrzeży Republiki Południowej Afryki. To nie pierwsza jednostka, która natrafiła na problemy wynikające z trudnej pogody w tej okolicy.
CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
Na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej wciąż jest niespokojnie. Dzięki ochronie ze strony greckiej fregaty typu Hydra, HS Psara (F-454), udało się unieszkodliwić kilka bezzałogowych pojazdów latających, wystrzelonych przez jemeńskich bojowników.
Stocznia MOL Coastal Shipping przeprowadziła ceremonię chrztu i wodowania Daiichi Meta Maru, pierwszego w Japonii tankowca przybrzeżnego napędzanego metanolem. Statek ma zostać dostarczony do zamawiającego w grudniu.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia podał, że przedłużony został termin składania ofert w przetargu na budowę Portu Zewnętrznego. Zainteresowani mają obecnie czas do godziny 12:00 30 września. Dwie godziny później nastąpi otwarcie ofert.
Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy silniki, system zasilania paliwem gazowym i pędniki do dwóch nowych promów ro-pax budowanych dla francuskiego operatora La Méridionale, spółki zależnej CMA CGM. Statki, które zostały specjalnie zaprojektowane w celu zminimalizowania emisji. Zostaną zbudowane w stoczni China Merchants Jinling Shipyard w Weihai i będą kursować między Marsylią a Korsyką. Umowa z Wärtsilä została zaksięgowana w kwietniu 2024 roku.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi