Grupa PKP oraz szwedzki przewoźnik towarowy Green Cargo AB prowadzą rozmowy na temat uruchomienia połączeń kolejowo-promowych między Polską a Szwecją - poinformowały w piątkowym komunikacie Polskie Koleje Państwowe. Połączenia mogą być realizowane przez terminale kontenerowe w Świnoujściu i Gdyni.
Niemiecka stocznia Meyer Werft, specjalizująca się w budowie luksusowych wycieczkowców, która ostatnio popadła w problemy finansowe, najpewniej otrzyma pomoc od rządu federalnego Niemiec oraz Dolnej Saksonii. Potrzebne są tylko ostatnie zgody.
Firma Emtech specjalizująca się w produkcji naczep, przyczep niskopodwoziowych i karuzel sfinalizowała, właśnie zakup marki Andover Trailers, brytyjskiego producenta naczep specjalistycznych o ponad 100-letniej historii. To strategiczne posunięcie jest kolejnym krokiem rozwoju spółki na rynkach międzynarodowych.
Wärtsilä Water & Waste, część grupy technologicznej Wärtsilä, ogłasza nowe partnerstwo z DHL Supply Chain, w ramach którego DHL będzie zarządzać magazynem i operacjami logistycznymi firmy w zakresie części zamiennych. Partnerstwo przyczyni się do dalszej optymalizacji łańcucha dostaw Wärtsilä Water & Waste i budowania zdolności operacyjnych w ramach przygotowań do sprzedaży linii biznesowej Water & Waste z korporacji.
Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
Port Hamburg utrzymał stabilne wyniki w pierwszej połowie 2024 roku, przeładowując 3,8 miliona TEU. Mimo trudności gospodarczych i problemów na szlakach w regionie Morza Czerwonego, ruch kontenerowy w porcie pozostał praktycznie bez zmian (-0,3 procent) w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Zauważalny był również wzrost liczby zawinięć statków kontenerowych oraz rosnąca rola transportu kolejowego w obsłudze ruchu z zaplecza portowego.
Lloyd's Register (LR) i Core Power rozpoczęły wspólne badanie oceny regulacyjnej w celu przeprowadzenia badań nad wykonalnością regulacyjną i ramami, które musiałyby zostać ustanowione dla kontenerowca jądrowego wykorzystującego reaktor czwartej generacji, znany z wysokiego bezpieczeństwa wrodzonego, aby podejmować operacje ładunkowe w porcie w Europie.
W duńskim porcie w Aarhus odbył się chrzest kolejnego statku duńskiej firmy, posiadającej napęd dwupaliwowy, w tym na ekologiczny metanol. Antonia Maersk jest trzecim dużym kontenerowcem w swojej serii, który rozpocznie niskoemisyjne rejsy.
Ocean Network Express (ONE) opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku obrotowego 2024 (od kwietnia 2024 r. do czerwca 2024 r.).
Udział w rynku 4 operatorów terminali, którzy są powiązani z przewoźnikiem, nadal rośnie i wzrósł 38,2 % w 2021 r. do 40,5 % w 2023 r. Podobna sytuacja ma miejsce wśród operatorów liniowych, z których 4 dominuje na rynku przewozów kontenerów. Operatorzy portów morskich i terminali muszą wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że logistycy optymalizują morskie trasy dowozu obliczając ślad węglowy dla każdego towaru od drzwi do drzwi.
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu