12 lipca br. Wojewoda Pomorski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji dotyczącej Terminalu FSRU (tzw. decyzja lokalizacyjna), który powstanie w Zatoce Gdańskiej. Decyzja lokalizacyjna obejmuje nabrzeże postojowo - cumownicze oraz gazociąg podmorski, który będzie łączył Terminal z krajowym systemem przesyłowym gazu.
Prace budowlane inwestycji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. pn. „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do potrzeb morskiej energetyki wiatrowej” weszły w końcowy etap realizacji. Prace inwestycyjne przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem i zapisami kontraktowymi uzgodnionymi z przyszłym dzierżawcą Orlen Neptun 2 Spółką z o.o., generalnym wykonawcą robót budowlanych jak również z umową o dofinansowanie ze środków CEF, podpisaną z Komisją Europejską.
Przygotowując się do budowy pływającego Terminalu LNG (FSRU) w Zatoce Gdańskiej spółka przeprowadziła szczegółowe badania środowiska naturalnego. W dużej mierze obejmowały one Zatokę Gdańską w rejonie planowanej inwestycji oraz strefę przybrzeżną wyspy Stogi.
Przez umowę czarteru na czas armator zobowiązuje się za wynagrodzeniem (opłatą czarterową „hire”) oddać czarterującemu statek do komercyjnej eksploatacji.
Około 70 ofiar i zaginionych - to bilans dwóch katastrof łodzi z migrantami na Morzu Śródziemnym, o których poinformowały w poniedziałek włoskie media. Napływowi migrantów na wybrzeża Włoch sprzyjają dobre warunki na morzu.
Sąd Okręgowy w Gdańsku w środę utrzymał w mocy wyrok sądu I instancji, który uniewinnił kapitana Jerzego J., oskarżonego przez prokuraturę o sprowadzenie katastrofy w ruchu wodnym po tym, gdy z jego holownika zerwał się holowany kadłub jachtu i uszkodził się o skały na wodach terytorialnych Norwegii. Straty oszacowano na ponad 4 mln euro.
Nie mieć końca wydaje się sprawa z 2010 roku, gdy doszło do katastrofy z udziałem kadłuba luksusowego jachtu Graceful (obecnie Kosatka) , który zdaniem rosyjskojęzycznych komentatorów ma należeć do Władimira Putina. Choć oskarżony o spowodowanie wypadku kapitan polskiego holownika został uniewinniony przez sąd pierwszej instancji, tak śledczy jak i firma zarządzająca statkiem zaskarżyły tę decyzję. Stawką jest odszkodowanie liczone w milionach złotych.
W środę, 5 czerwca sąd ogłosi wyrok w sprawie kapitana Jerzego J., który został oskarżony przez prokuraturę o sprowadzenie katastrofy w ruchu wodnym po tym, gdy z jego holownika zerwał się holowany kadłub jachtu i uszkodził się o skały na wodach terytorialnych Norwegii. Straty oszacowano na ponad 4 mln euro.
Komisja Europejska przyznała status Projektu Wspólnego Zainteresowania (Projects of Common Interest, PCI) koncepcji wychwytywania i transportu dwutlenku węgla na Litwie i Łotwie, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic, składające się z Akmenės cementas, KN Energies, Larvik Shipping, Mitsui O.S.K. Lines i SCHWENK Latvija SIA. Zapewni to dofinansowanie przedsięwzięcia, które ma zapewnić dekarbonizację transportu i przemysłu w regionie Morza Batyckiego.
Z danych Instytutu Rybactwa Śródlądowego oraz Polskiego Towarzystwa Rybackiego wynika, że w ciągu ostatnich 15 lat połowy szczupaka spadły o 47,1 proc. Naukowcy wskazują, że przyczynia się do tego wzrost temperatury w rzekach i jeziorach spowodowany zmianami klimatu.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki