Budowa terminala offshore w Świnoujściu przebiega zgodnie z harmonogramem, ale zaczęła się o pół roku za późno, by zmitygować wszystkie ryzyka, jakie mogą pojawić się podczas prac. Dlatego Orlen zdecydował się na wykorzystanie portu w Rønne. Świnoujście nie będzie portem instalacyjnym dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej na żadnym etapie jej budowy. Posłuży jednak do budowy kolejnych.
Kolejne dane, a wraz z nimi kolejne raporty nie pozostawiają złudzeń – sektor energetyki wiatrowej nie przestaje pozytywnie zaskakiwać. Oddawane moce energii wiatrowej osiągają kolejne rekordy, lecz brak wsparcia politycznego oraz wieloletni dryf organizacyjny sprawiły, że krajowi interesariusze energetyki wiatrowej nie rozwijają w pełni swego potencjału.
Orlen poinformował, że budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power rozpocznie się z portu w Rønne na Bornholmie. To z powodu ryzyka, że orlenowski port instalacyjny w Świnoujściu nie będzie gotowy w wystarczającym stopniu w momencie rozpoczęcia prac nad farmą. To trafne podsumowanie ciągnącego się od lat procesu planowania portów instalacyjnych w Polsce.
Na początku budowy morskiej farmy wiatrowej Baltic Power Orlen będzie wykorzystywał port w Ronne na Bornholmie jako terminal instalacyjny - poinformował we wtorek prezes koncernu Ireneusz Fąfara. Powodem jest opóźnienie w budowie terminala w Świnoujściu.
Od 5 czerwca 50 okrętów różnych klas i typów, 45 śmigłowców i samolotów i 9000 żołnierzy z 20 państw bierze udział w cyklicznym ćwiczeniu z serii "Baltops". 14 czerwca Prezydent Andrzej Duda złożył wizytę w Centrum Operacji Morskich-Dowództwie Komponentu Morskiego w Gdyni. Podczas spotkania Zwierzchnik Sił Zbrojnych zapoznał się z aktualną sytuacją w związku z trwającym przedsięwzięciem.
Podczas pierwszego panelu podczas konferencji dotyczącej znaczenia morza w systemie ochrony polityki i gospodarki krajowej w wielu aspektach grono uczestników dyskutowało nad tym, jakiego znaczenia nabiera infrastruktura morska, szczególnie w kontekście energetyki. Zmiany geopolityczne sprawiły, że inwestycje w rozwój morskiej energii wiatrowej i dostaw gazu sprawiły dynamicznie się rozwijają, co tworzy tak szanse jak i zagrożenia.
W weekend załoga śmigłowca W-3WARM z 44. Bazy Lotnictwa Morskiego wchodzącej w skład Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej przeprowadziła akcje ratowniczą na Morzu Bałtyckim. W rejonie Bornholmu pomogła poszkodowanemu członkowi statku.
Kolejną część programu pierwszego dnia Kongresu Polskie Porty 2030 rozpoczęło wystąpienie Marka Budzisza na temat rywalizacji między NATO i Rosją na Bałtyku. Następnie goście Mateusza Kowalewskiego rozmawiali o infrastrukturze krytycznej i bezpieczeństwie energetycznym.
Ponad 50 okrętów różnych klas i typów, 45 śmigłowców i samolotów, 9000 żołnierzy bierze udział w tegorocznym ćwiczeniu Baltops 24. Najważniejsze morskie ćwiczenie NATO w basenie Morza Bałtyckiego rozpoczęło się 5 czerwca w litewskiej Kłajpedzie.
Sezon urlopowy jeszcze się dobrze nie rozkręcił, a już niełatwo o wolne miejsca na pokładach promów Polferries w najbliższych tygodniach. Promocje, które wprowadził polski armator przyciągnęły wielu pasażerów, chcących doświadczyć morskiej przygody i zasmakować Skandynawii. Niektóre oferty specjalne są jeszcze aktualne - jak na przykład 15% zniżki na rezerwacje telefoniczne. Można z niej skorzystać, rezerwując bilet przez infolinię Polferries do dn. 13 czerwca 2024.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości