W mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia przedstawiające irańską fregatę lekką IRIS Sahand (F-74), która całkowicie zatonęła w porcie Bandar Abbas. Przyczyna incydentu wciąż pozostaje nieznana. Fotografie pokazują okręt leżący na lewej burcie, z widoczną jedynie częścią prawej burty.
Kilka dni temu ruszył pociąg po torach nowo zbudowanej linii kolejowej łączącej Zatokę Perską z Morzem Kaspijskim. Zapewnia połączenie krajów przygranicznych Morza Kaspijskiego i Azji Środkowej z Oceanem Indyjskim. We wstępnej fazie połączenie umożliwi transport 7 mln ton towarów, a docelowo 10 mln ton. Znaczenie połączenia rośnie niebywale z chwilą ograniczenia żeglugi w Zatoce Adeńskiej i rosnącej wymiany między Rosją, Iranem oraz Indiami.
Firma zarządzająca rafinerią w portowym mieście Bandar Abbas na południu Iranu zdementowała w czwartek wcześniejsze doniesienia o kilku ofiarach śmiertelnych wybuchu w tym zakładzie. Jak powiadomiono, co najmniej dwie osoby zostały ranne.
Państwowe irańskie media poinformowały, że w czwartek doszło do eksplozji pieca w rafinerii w portowym mieście Bandar Abbas na południu Iranu. W wyniku eksplozji zginęło kilka osób; władze kraju jeszcze nie odniosły się do tego zdarzenia - przekazała agencja IRNA.
Iran przejął w Cieśninie Ormuz pływający pod banderą Panamy tankowiec Niovi, co jest drugim takim incydentem w regionie w ciągu tygodnia - poinformowała stacjonująca na Bliskim Wschodzie V Flota USA.
Iran najprawdopodobniej kończy prace nad swoim pierwszym lotniskowcem, a w zasadzie dronowcem – okręt ma być platformą dla latających bezzałogowców.
Zatoka Perska zwana również Zatoką Arabską lub Irańską to obszar morski pomiędzy Półwyspem Arabskim a wybrzeżem Iranu, oddzielony od Zatoki Omańskiej i Oceanu Indyjskiego Cieśniną Hormuz. Cieśnina w najwęższym miejscu ma 54 km szerokości (29 mil morskich). Jest to strategiczne przejście żeglugowe, którego zablokowanie skutkowałoby zamknięciem całego ruchu z i do zatoki, a w dalszej konsekwencji poważną niestabilnością gospodarek zarówno znajdujących się tutaj krajów, jak również i całej światowej ekonomii.
Islamska Republika poinformowała 3 listopada, że siły amerykańskie skonfiskowały tankowiec przewożący irańską ropę na Morzu Omańskim, a następnie przeniosły ją na inny tankowiec. Siły irańskiej Gwardii Rewolucyjnej miały następnie przeprowadzić desant helikopterowy na drugi statek, co pozwoliło im przejąć nad nim kontrolę i skierować go z powrotem na irańskie wody, unikając w ten sposób amerykańskich okrętów wojennych i samolotów, które podobno podjęły pościg.
Przetrzymywany od stycznia przez irańską Straż Rewolucyjną południowokoreański tankowiec został oswobodzony w piątek – poinformowało ministerstwo spraw zagranicznych w Seulu. Jako pierwszy był uwolniony kapitan jednostki, a następnie tankowiec opuścił port.
Władze Iranu zgodziły się na wpuszczenie z kraju załogi południowokoreańskiego tankowca - poinformowało we wtorek irańskie MSZ. Tankowiec Hankuk Chemi został zatrzymany 4 stycznia z powodu "zanieczyszczenia olejem" wód Zatoki Perskiej i cieśniny Ormuz.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy