Drugiego dnia konferencji Baltic Nuclear Energy Forum odbyła się debata poświęcona procesowi uzyskiwania kluczowych decyzji administracyjnych dotyczących budowania elektrowni jądrowych.
Drugi dzień konferencji Baltic Nuclear Energy Forum rozpoczął się debatą dotyczącą finansowania sektora energetyki jądrowej. Jej tytuł to równocześnie śmiało brzmiąca teza „Energetyka jądrowa może produkować tanią energię elektryczną pod warunkiem jej odpowiedniego finansowania”.
W stwierdzeniu, że Gdańsk stał się Europejską Stolicą Atomistyki, nie ma przesady. Pierwszy dzień konferencji Baltic Nuclear Energy Forum zgromadził niesamowite grono – od wybitnych przedstawicieli świata nauki, ekspertów w zakresie energii atomowej i fizyki jądrowej, po biznes żywo zainteresowany partycypowaniem w powstawaniu pierwszej w Polsce elektrowni atomowej.
Czy uruchamianie tak ogromnej inwestycji, jak budowa elektrowni jądrowej ma sens? Dlaczego akurat pomorska gmina jest najbardziej optymalnym miejscem na taka inwestycję? Dlaczego samo OZE nie wystarczy, by zapewnić Polsce bezpieczeństwo dostaw i zabezpieczyć całe zapotrzebowanie na energię elektryczną?
Już w marcu 2024 na Pomorze zjadą się polscy i światowi eksperci i praktycy w dziedzinie fizyki jądrowej i energii atomowej. Spotkają się w ramach pierwszej edycji wydarzenia Baltic Nuclear Energy Forum.
Dyskusja o zmianie lokalizacji budowy elektrowni jądrowej w Polsce nabrała rumieńców. Ta sytuacja została zainicjowana przez wojewodę pomorską Beatę Rutkiewicz, która podczas wizyty w Lubiatowie miała powiedzieć, że „decyzja środowiskowa dla lokalizacji w Lubiatowie została wydana, ale cały czas rozważamy, czy słusznie. Są też różne głosy na temat wybranej technologii. Najbliższe miesiące będą decydujące” – o czym poinformował 17 stycznia b.r. Dziennik Bałtycki.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości