Polenergia ogłosiła, że Komisja Europejska zatwierdziła pomoc publiczną dla projektów morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3. To istotny krok, który przybliża realizację tych strategicznych inwestycji.
Erbud ogłosił dziś podpisanie umowy o wartości 92 mln zł netto z firmą Hitachi Energy Poland. Umowa obejmuje szeroki zakres prac budowlanych w ramach projektu MFW Bałtyk 2.
Kolejne spotkanie inwestorów projektów MFW Bałtyk 2 i MFW Bałtyk 3 z potencjalnymi dostawcami i podwykonawcami odbędzie się 18 września 2024 r. w Gdańsku.
Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie na budowę morskiej farmy wiatrowej Bałtyk 2. Inwestycja obejmuje budowę 50 turbin wiatrowych wraz z wewnętrzną siecią elektroenergetyczną i telekomunikacyjną w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.
Equinor i Polenergia podpisały umowy na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji elektroenergetycznych dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prace na morzu w latach 2026-2027 wykona spółka Heerema Marine Contractors, wykorzystując m.in. statek z dźwigiem o dużej nośności (heavy lift crane). Morskie farmy wiatrowe Bałtyk 2 i Bałtyk 3 o łącznej mocy 1440 MW zasilą zieloną energią ponad 2 miliony gospodarstw domowych.
Spółki projektowe MFW Bałtyk II sp. z o.o. oraz MFW Bałtyk III sp. z o.o., będące częścią wspólnego przedsięwzięcia Polenergii i Equinor, podpisały 28 czerwca 2024 roku umowy rezerwacyjne z konsorcjum Smulders Projects Belgium NV i Sif Netherlands BV. Umowy te dotyczą produkcji elementów przejściowych turbin dla projektów morskich elektrowni wiatrowych MFW Bałtyk 2 i MFW Bałtyk 3.
Zerwane na wrakach i innych zaczepach, bądź zagubione podczas sztormów syntetyczne sieci rybackie przez wiele lat zachowują swoją zdolność do niekontrolowanych połowów i stają się śmiertelnymi pułapkami dla bałtyckie zwierzęta, takie jak ryby, foki, morświny czy nurkujące ptaki. Takie dodatkowe, niekontrolowane połowy mają negatywny wpływ na stabilność stad ryb i owoców morza. Największe zagrożenie dla zasobów morskich stanowią zerwane podczas sztormów sieci stawne (takie jak nety, czy mance) i dryfujące pławnice. Sieci te, zalic
Organizatorem Konferencji jest Komitet Badań Morza Polskiej Akademii Nauk przy Instytucie Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie, pełniący funkcję Komitetu Narodowego do spraw Współpracy z Komitetem Naukowym Badań Oceanicznych (Scientific Committee on Oceanic Research - SCOR).
W szwedzkim Ystad nastąpiło rozstrzygnięcie kolejnej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reportażu i Dokumentu Radiowego „Bałtyk 2016” organizowanego przez Polskie Radio Koszalin.
23 września 2015 r. Komisja Europejska zatwierdziła Program Interreg V-A Polska – Dania – Niemcy – Litwa – Szwecja (Południowy Bałtyk) 2014-2020. Program ma na celu zintensyfikowanie zielonego i niebieskiego wzrostu poprzez wspólne działania instytucji z regionów usytuowanych wokół południowej części Morza Bałtyckiego. Wsparcie w ramach Programu otrzyma branża morska (sektor niebieski) oraz działania i idee przyczyniające się do zrównoważonego wykorzystania zasobów naturalnych (sektor zielony).
Port Hamburg buduje przewagę w zrównoważonym transporcie
Prof. Duda uhonorowany bulajem z pierwszego rejsu Daru Młodzieży
Rząd reaguje na oczekiwania polskich przewoźników. Będą zmiany w przepisach transportowych
Odszkodowania marynarskie: prawne ABC po wypadku na statku
Odszkodowania marynarskie: Czas ma znaczenie!
Dlaczego warto studiować hydrotechnikę morską na PG?