• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Antonia Maersk ochrzczony. To kolejny statek giganta napędzany metanolem

W duńskim porcie w Aarhus odbył się chrzest kolejnego statku duńskiej firmy, posiadającej napęd dwupaliwowy, w tym na ekologiczny metanol. Antonia Maersk jest trzecim dużym kontenerowcem w swojej serii, który rozpocznie niskoemisyjne rejsy.

09.08.2024, 14:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Maersk kontynuuje plan odnowienia floty w myśl dekarbonizacji żeglugi

Aby dostosować swoją flotę w związku z polityką dekarbonizacji żeglugi, A.P. Moller - Maersk kontynuuje zapoczątkowany w 2021 roku program ograniczania emisji CO2, co wiązało się z m.in. podpisywaniem umów na budowę nowych statków i czarteru jednostek dwupaliwowych, odpowiadających planowanemu tempu odnowy wynoszącemu około 160 000 TEU rocznie.

08.08.2024, 12:14
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk

Duńska firma poinformowała, że rodzime przedsiębiorstwo z branży energetycznej będzie aktywnym uczestnikiem sierpniowej uroczystości nadania nazwy nowego statku napędzanego ekologicznym metanolem. To kolejna jednostka w charakterystycznym kolorze określanym jako "blue maersk", która będzie realizować transport kontenerowy, będąc jednocześnie bezemisyjną i co za tym idzie przyjazną dla środowiska.

31.05.2024, 15:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pierwsze bunkrowanie metanolem kontenerowca Ane Maersk w Antwerpii

Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). ​ Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.

04.04.2024, 13:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chrzest Astrid Maersk w Jokohamie. To drugi, duży kontenerowiec duńskiego giganta napędzany metanolem

W Japonii nazwano kolejny, wyjątkowy statek we flocie Maersk, który wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi poprzez użycie zielonego paliwa. Astrid Maersk to drugi z 18 zaplanowanych dużych kontenerowców zasilanych metanolem, dostarczanych zamawiającemu w latach 2024-2025. Firma oczekuje, że nowa seria przyczyni się do osiągnięcia celu związanego z dążeniem do zerowej emisji CO2 i stania się przyjazną środowisku.

04.04.2024, 10:10

Dziękujemy za wysłane grafiki.