W Porcie Gdynia pojawił się nowy holownik. Pracę rozpoczął tu przeniesiony ze Szczecina Fairplay 85, który wyróżnia się kilkoma elementami na tle podobnych jednostek.
W Hiszpanii zwodowano pierwszy holownik napędzany wodorem o nazwie Hydrotug.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o europejskich przewoźnikach wzmacniających swoje floty oraz o zaciętej rywalizacji pomiędzy armatorami na kanale La Manche.
Firma Baleària zdecydowała się na zamówienie kolejnego nowego promu. Tym razem przewoźnik zdecydował się zainwestować w budowę szybkiej jednostki ro-pax. Przy okazji hiszpański armator zostanie pionierem – stanie się posiadaczem pierwszego na świecie szybkiego katamaranu zasilanego paliwem LNG.
Dziś w nocy, do Gdyni dotarł holownik, który zasili flotę Fairplay Towage Polska. Jednostka Fairplay-34, bo o niej mowa została zbudowana w Hiszpanii, w roku 2010. W tym momencie pływa jeszcze pod banderą Antigui i Barabudy, ale armator zapewnia, że planuje przeflagować holownik na biało-czerwone barwy.
Działający m.in. w obrębie Wysp Kanaryjskich operator promowy Naviera Armas zdecydował się na zamówienie dużego promu typu ro-pax. Po zakończeniu budowy jednostka będzie obsługiwała połączenia pomiędzy wyspami należącymi do hiszpańskiego archipelagu a portami w rejonie Cieśniny Gibraltarskiej.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości