Firma Berg Propulsion wygrała kontrakt obejmujący hybrydowe rozwiązanie napędowe, które zapewni, że trzy wspomagane wiatrem statki typu ro-ro Louis Dreyfus Armateurs (LDA) zmaksymalizują wydajność niezależnie od trybu pracy. Po dostarczeniu przez chińską stocznię Wuchang Shipbuilding od 2026 roku innowacyjne statki będą przewozić podzespoły samolotów odrzutowych Airbus A320 Family z francuskiego Saint-Nazaire do końcowej linii montażowej w amerykańskiej stoczni w Mobile, w stanie Alabama.
Żołnierze z USA, biorący udział w manewrach NATO Baltops 24 na Morzu Bałtyckim, we wtorek ćwiczyli wykorzystanie własnych wyrzutni rakietowych HIMARS na trudnym terenie w szkierach archipelagu sztokholmskiego.
Amerykański oddział australijskiej firmy dokonał 18 maja aktu chrztu USS Pierre. To ostatni okręt kontrowersyjnej klasy LCS (Littoral Combat Ship), która przez wielu specjalistów jest uważa za nieudaną. Mimo to Austal konsekwentnie kończy pracę nad tym przedsięwzięciem i niedawno ogłosił zatwierdzenie kontraktu na jednostki rozpoznawcze oznaczone jako T-AGOS-25.
United Launch Alliance (ULA), firma zajmująca się wystrzeliwaniem rakiet kosmicznych ogłosiła, że podpisała umowy ze stoczniami Bollinger Shipyards w Lockport w stanie Luizjana i Bristol Harbor Group, w stanie Rhode Island, na zaprojektowanie, nadzorowanie i budowę nowego statku do transportu rakiet Vulcan z fabryki w Decatur w stanie Alabama do stanowisk startowych w Cape Canaveral Space Force Station na Florydzie i Vandenberg Space Force Base w Kalifornii.
Australijski koncern poinformował, że otrzymał niewiążącą, wstępną ofertę od Hanwha Ocean, której celem byłoby zakupienie akcji spółki. W grę wchodzi dalsza ekspansja południowkoreańskiego giganta, któremu na drodze może stanąć interes narodowy Australii oraz bezpieczeństwo tamtejszej branży stoczniowej.
Hiszpański start-up zajmujący się technologią wiatrową, bound4blue, z powodzeniem zainstalował trzy 22-metrowe żagle eSAIL na statku ro-ro Ville de Bordeaux, który należy do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. Konstrukcje fundamentów pod żagle statku zostały zamontowane w Gdańsku pod koniec ubiegłego roku.
Pierwszy w USA w pełni elektryczny holownik, eWolf, przechodzi próby morskie, jak poinformował armator, Crowley Corporation.
Kolejno 3 i 4 października br. w amerykańskiej stoczni należącej do australijskiego koncernu Austal miały miejsce dwie kluczowe inwestycje związane z branżą okrętową. Dotyczyły one budowy ostatniego z zaplanowanych szybkich transportowców typu Spearhead, a także wyposażenia dla atomowego okrętu podwodnego.
W USA rozpoczęto budowę pierwszego w Stanach Zjednoczonych statku serwisowego (SOV) dla farm wiatrowych, spełniającego wymogi Jones Act. Jednostka będzie wspierała realizację projektów morskich deweloperów Ørsted i Eversource.
Na złomowisku w Mobile, w stanie Alabama, doszło 8 marca do zaprószenia ognia na półzanurzalnej platformie wiertniczej, która była w trakcie rozbiórki. Przez ponad trzy godziny kilka ekip strażackich walczyło z z trudno dostępnym pożarem.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024