Stocznia w Helsinkach nie może zrealizować projektu bodowy gigantycznego lodołamacza dla klienta rosyjskiego. Rząd wydał negatywną decyzję w sprawie licencji eksportowej dla zamówienia realizowanego na zlecenie rosyjskiej firmy Norilsk Nickel, zajmującej się wydobyciem i wytopem niklu, palladu, platyny i miedzi.
Dwa rosyjskie koncerny zrezygnowały z projektu budowy supernowoczesnych lodołamaczy na LNG do obsługi ośrodków przemysłowych na arktycznej północy kraju. Zamiast tego powstaną statki z silnikami diesla. Powodem – sankcje.
Pod koniec maja koreański gigant stoczniowy DSME (Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering) poinformowała o anulowaniu zamówienia na pierwszy z trzech tankowców LNG, jakie stocznia miała zbudować dla rosyjskiego koncernu Sovcomflot. Koreańczycy podali, że zamawiający nie dokonał płatności raty z tytułu umowy. Obecnie DSME anulowała z tego samego powodu zamówienie na drugi tankowiec dla Sovcomflotu i czeka na rozwój sytuacji w przypadku trzeciego.
Szwecja zamierza unowocześnić flotę lodołamaczy i zapewnić całoroczną żeglugę na wodach Morza Bałtyckiego, umożliwiając transport ładunków do portów w regionie Norrland, czyli najbardziej wysuniętej na północ części kraju. W tym celu planuje zakup dwóch nowych jednostek – lodołamaczy – o wartości 340 mln dolarów.
Stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) anulowała zamówienie na tankowiec LNG, który rosyjski Sovcomflot zamówił na potrzeby projektu Arctic LNG 2 realizowanego przez Novatek.
Fińska firma stoczniowa Helsinki Shipyard buduje nowy lodołamacz zasilany LNG dla rosyjskiej firmy wydobywczej Nornickel.
Fińska firma Aker Arctic została wybrana do opracowania lodołamaczy nowej generacji dla Szwedzkiej Administracji Morskiej (SMA) i Fińskiej Agencji Infrastruktury Transportowej (FTIA).
Armator Seabourn, nalężący do Carnival Corporation, zakończył kolejny etap w budowie wycieczkowca ekspedycyjnego Seabourn Venture. Były nim testy modelu innowacyjnego kadłuba klasy lodowej.
Stocznia Vard rozpoczęła budowę luksusowego polarnego statku wycieczkowego dla francuskiego armatora Ponant. Wartość kontraktu wynosi około 2,7 miliarda koron norweskich. Będzie to unikatowy i najnowocześniejszy elektryczny hybrydowy lodołamacz rejsowy z napędem LNG.
Stocznia Vard rozpoczęła budowę luksusowego polarnego statku wycieczkowego dla francuskiego armatora Ponant. Wartość kontraktu wynosi około 2,7 miliarda koron norweskich. Będzie to unikatowy i najnowocześniejszy elektryczny hybrydowy lodołamacz rejsowy z napędem LNG.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024