Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
Część sektora żeglugowego przygotowuje się do instalacji ogromnych latawców, które wykorzystując siłę wiatru będą ciągnąć jednostki ograniczając przy tym zużycia paliwa, a tym samym zmniejszając wpływ żeglugi na środowisko.
Jak czytamy na stronie Energy Global News, Alizés czyli spółka joint venture utworzona przez Jifmar Offshore Services i Zephyr & Borée, wygrała przetarg ArianeGroup na budowę 121-metrowej jednostki, która otrzyma imię Canopée oraz realizację transportu elementów składających się na wyrzutnię Ariane 6.
Dzięki danym z satelity z programu Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) statki mogą szybciej pływać i zarazem zużywać mniej paliwa.
Szkody po robotach na rzece Elbląg. Wykonawca wypłaci odszkodowanie
Wyspa cesarzy – nowe muzeum archeologiczne na Capri
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Naukowcy pracują nad przetwarzaniem małych śledzi na żywność
Zanzibar wprowadza dla turystów obowiązkową opłatę ubezpieczeniową 44 USD
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę