Malezyjski właściciel tankowca AET dołączył do grupy inwestorów składającej się z Shell, Trafigura i Saudi Aramco do wspierania szwajcarskiego start-upu Daphne Technology zajmującego się technologiami mającymi na celu usunięcie substancji toksycznych i emisji gazów cieplarnianych z paliw.
Transport morski jest istotnym elementem światowego handlu i gospodarki. W UE obsługuje 77 proc. handlu zewnętrznego i 35 proc. handlu wewnątrzunijnego. Chociaż sektor morski przynosi UE znaczne korzyści gospodarcze i społeczne, ma on również wpływ na środowisko i zdrowie obywateli UE – wynika z raportu „The European Maritime Transport Environmental Report”.
Europejska Agencja Środowiska i Europejska Agencja ds. Bezpieczeństwa na Morzu opublikowały raport, z którego wynika, że żegluga morska i śródlądowa odpowiada za 13,5 proc. emisji gazów cieplarnianych z transportu w UE.
Partnerzy inicjatywy mającej na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i ochronę zagrożonych wielorybów ogłosili wyniki programu 2020 i docenili firmy żeglugowe, które z powodzeniem w nim uczestniczyły, zmniejszając prędkość do 10 węzłów lub mniej w rejonie zatoki San Francisco i regionie południowej Kalifornii.
Dbałość o środowisko należy do najważniejszych omawianych tematów na całym świecie. Wprowadzanie udoskonaleń w maszynach w znacznej mierze skupia się na zredukowaniu bądź całkowitym zlikwidowaniu negatywnych skutków działania urządzenia na środowisko.
Kalifornijski Port of Long Beach, drugi najbardziej ruchliwy port kontenerowy w Stanach Zjednoczonych, zmniejszył ilość sadzy w oleju napędowym o 88 procent i emisję gazów cieplarnianych o 19 procent w porównaniu z poziomem z 2005 roku - wynika z niedawno zakończonych badań zanieczyszczenia powietrza w porcie.
Skroplony gaz ziemny jest pomostem pomiędzy tradycyjnym paliwem, a rozwiązaniami dążącymi do zero-emisyjności. Na korzyść paliwa LNG przemawia dojrzałość technologii, ekologia jak również rosnący łańcuch dystrybucji. Armatorzy coraz częściej są zainteresowani inwestycjami w jednostki LNG na co niewątpliwie ma wpływ dostępność tego paliwa w portach.
ONZ ostrzega, że zostało nam już tylko 12 lat, aby zapobiec nieodwracalnym szkodom spowodowanym zmianami klimatycznymi. Może w tym pomóc biznes, m.in. poprzez kreowanie innowacyjnych rozwiązań dla klimatu, które walczą ze smogiem, poprawiają efektywność energetyczną i wykorzystują recykling. – Pandemia SARS-CoV-2 uwypukla krytyczną rolę, jaką nauka i biznes pełnią w rozwiązywaniu globalnych wyzwań – podkreśla Mike Roman, przewodniczący rady nadzorczej i prezes zarządu 3M.
Dziecko, które urodziło się dzisiaj, może za swojego życia stać się świadkiem wzrostu średniej globalnej temperatury o kilka stopni. Drastycznie zmieni to warunki panujące na Ziemi. Już teraz – na planecie cieplejszej o 1 stopień – wiele czynników pogarsza stan zdrowia ludzi. Raport Lancet Countdown wskazuje, że problemy te będą się nasilać, odbijając się na zdrowiu i dobrostanie naszych dzieci.
Niemieckie konsorcjum zamierza zaprojektować nowoczesny system ogniw paliwowych, by zapewnić alternatywę dla generacji mocy na statkach. Ma to zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w żegludze.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości