Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa już po raz 33. dokonał rocznego przeglądu największych osiągnięć polskiego budownictwa. Tytuł „Budowa Roku 2022” eksperci przyznali przełomowej i kluczowej inwestycji obejmującej budowę nowego publicznego terminalu promowego w porcie Gdynia. Projekt został zrealizowany w całości przez Korporację Budowlaną Doraco.
Od czerwca z Gdyni pływać będą nowe, większe promy Stena Line. Tymczasem aktualnie operujące z Gdyni jednostki przeszły próby cumowania przy Nowym Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia.
W Porcie Gdynia trwają odbiory techniczne nowego, większego Publicznego Terminalu Promowego z rampą ro-ro.
Pomimo pandemii Port Gdynia osiągnął w 2020 roku wzrost w ilości przeładunków a prowadzone i planowane ambitne inwestycje przez ten niespełna stuletni port zapowiadają dalszy jego intensywny rozwój.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. w dniu 2 grudnia 2020 roku ogłosił postępowanie na wybór przewoźników promowych korzystających z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia w latach 2021 do 2025. Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji z ogłoszeniem. Przewoźnicy, którzy do 15 grudnia złożą wnioski o udział i zostaną zakwalifikowani do udziału w postępowaniu będą mogli złożyć oferty, których treścią będą plany zawinięć, parametry promów oraz propozycję wysokości opłat portowych.
W minionym 2019 roku oprócz wyłonienia doradcy transakcyjnego w formule partnerstwa publiczno-prywatnego przy wsparciu Departamentu PPP w Ministerstwie Rozwoju, Port Gdynia zakończył proces związany z inwentaryzacją terenów wodnych oraz terenów przeznaczonych pod realizację układu drogowo - kolejowego do Portu Zewnętrznego. W wyniku przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego badań nie stwierdzono negatywnego wpływu na integralność obszaru Zatoka Pucka PLB 220005. Co bardzo ważne realizacja przedsięwzięcia
Nowoczesny publiczny terminal promowy w Porcie Gdynia coraz bliżej. Jak poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Krzysztof Tomczuk, kierownik kontraktu w Korporacji Budowlanej Doraco, która jest głównym wykonawcą projektu, obecnie kończą się prace rozbiórkowe, głównie w części lądowej. Inwestycja poprawi dostępność transportową do portu oraz umożliwi sprawną obsługę pasażerów i ładunków.
23 mln 492 tys. t przeładowanych towarów – z takim historycznym wynikiem zamknął 2018 r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Oznacza to 10% wzrost w stosunku do 2017 roku. I na tym nie koniec. ZMPG zapowiada w nalbliższych latach miliardowe inwestycje, dzięki którym wyniki gdyńskiego
Nowy terminal promowy w Porcie Gdynia coraz bliżej. Będzie on zlokalizowany w końcowej części Nabrzeża Polskiego, na którym obecnie trwają intensywne prace. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak zmieniło się to miejsce.
Nowy terminal promowy w Porcie Gdynia coraz bliżej. Będzie on zlokalizowany w końcowej części Nabrzeża Polskiego, na którym obecnie trwają intensywne prace. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak zmieniło się to miejsce.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych