160 górników zgłosiło się do trzeciej tury szkoleń w programie służącym zdobyciu kwalifikacji potrzebnych w sektorze energetyki wiatrowej - podali we wtorek realizatorzy przedsięwzięcia. Oznacza to szesnastu chętnych na jedno miejsce.
Damen Shipyards podpisał kontrakt na budowę szóstego statku typu Commissioning Service Operation Vessel (CSOV) dla dostawcy usług transferu personelu offshore Windcat, uzupełniając tym samym serię sześciu jednostek przeznaczonych do wsparcia działań branży energetycznej na morzu. Kontrakt oznacza dalsze wzmocnienie współpracy pomiędzy Damen, Windcat i CMB.TECH. Windcat wdroży "Elevation Series", aby zapewnić wsparcie techniczne i konserwacyjne dla morskich farm wiatrowych.
W dniu 18.01.2024 r. w Spółce Restrukturyzacji Kopalń (SRK) w Bytomiu odbyło się spotkanie z pond 40 kandydatami do drugiej edycji przełomowego programu "Wiatr - Kopalnia możliwości". Inicjatywa, zrealizowana przez EDF Renewables Polska we współpracy z firmą szkoleniową Vulcan Training & Consultancy oraz SRK, oferuje górnikom wyjątkową szansę na przekwalifikowanie się w zakresie obsługi i serwisu instalacji lądowych farm wiatrowych.
Chociaż turbiny wiatrowe pozostają jednym z najwydajniejszych spośród dostępnych nam narzędzi generacji czystej energii, jak wszystkie struktury ze stali, wymagają regularnych inspekcji oraz precyzyjnego serwisu, by utrzymać swoją efektywność. Skala wyzwań związanych z naprawą tak potężnych maszyn jest wprost proporcjonalna do ich imponujących rozmiarów. Adam Kozłowski i Paweł Rudacki z Alpin Weld dzielą się z nami swoją wiedzą, jak utrzymać turbinę w optymalnej kondycji.
Vestas i Windar, czyli dwie fabryki, które powstają w Szczecinie będą potrzebować przynajmniej kilkuset pracowników w sektorze offshore. Nie możemy jednak zapominać także o działających już mniejszych firmach oraz potencjalnych inwestorach, którzy aktywnie interesują się Pomorzem Zachodnim, jako potencjalnym zagłębiem offshore w Polsce.
Zakończył się pierwszy etap rekrutacji do programu „Wiatr – kopalnia możliwości” – górnicy, którzy chcą zmienić branżę, zamiast w kopalni, będą mogli rozpocząć pracę na turbinach wiatrowych.
W ciągu najbliższych lat polska wyłączna strefa ekonomiczna na Bałtyku stanie się miejscem nigdy dotąd niespotykanej aktywności gospodarczej. Rozpocznie się budowa morskich farm wiatrowych (MFW), których moc osiągnie kilkanaście GW, a do roku 2040 nawet kilkadziesiąt. Wygeneruje to istotny przepływ pracowników oraz ładunków z portów do farm wiatrowych. Jednym ze sposobów transportu będzie wykorzystywanie jednostek typu CTV.
Alpin Weld to firma, która całkowicie przedefiniowała standardy w zakresie dostępu linowego oraz spawania na morzu. Innowacyjne podejście i rzeczywista pasja do pracy na, nomen omen, najwyższym poziomie, wyprowadziły ją na pozycję jednego z wiodących w branży graczy.
Transport ludzi i urządzeń na morzu ze względu na wymagające środowisko pracy nie jest tak oczywisty jak na lądzie. Zbudowanie farmy wiatrowej i utrzymanie jej ruchu, wymaga szczegółowego planowania, już w fazie koncepcyjnej. Kontraktacja statków, następuje przed decyzją inwestycyjną i w związku z tym deweloperzy muszą wcześniej zdefiniować narzędzia (jednostki), które będą brały udział w czasie wszystkich prac.
Włoska fregata rakietowa Antonio Marceglia dotarła na Bałtyk w celu wzmocnienia obrony polskiego wybrzeża oraz wspierania ochrony kluczowej infrastruktury. Wcześniej w porcie wojennym w Gdyni obecny był niszczyciel rakietowy Caio Duilio z Włoch. Obecność włoskich marynarzy w Polsce wynika z uzgodnień między ministrami obrony obu państw.
Spotkanie szefów MSZ Polski i Sri Lanki. Omawiano m.in. współpracę portów morskich
Erbud z kontraktem o wartości 92 mln zł na prace budowlane dla MFW Bałtyk 2
Darchem Engineering dostarczy wyposażenie dla fregat programu "Miecznik"
Gdańscy radni PiS chcą nadzwyczajnej sesji nt. pożaru w porcie, zapylenia węglem i Port Service
Polsko-szwedzkie rozmowy dotyczące rozwoju połączeń promowych
Groźna kolizja dwóch statków w pobliżu portu w Singapurze