Alfa Laval stoi na czele transformacji paliwowej w przemyśle morskim dzięki swoim rozwiązaniom, wiedzy i doświadczeniu w zakresie wykorzystania metanolu. Ostatni projekt oparty na metanolu dla chińskiego armatora obejmuje instalację Alfa Laval FCM Methanol – systemu zasilania paliwem o niskiej temperaturze zapłonu (LFSS) na pokładzie czterech statków z silnikami WinGD. Projekt ten jest przełomowym osiągnięciem nie tylko dla Alfa Laval, ale także dla armatora, stoczni i projektanta silników. Pierwsze systemy zasilania silników met
Z uwagi na fakt, że celem IMO jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2050, LNG staje się naturalnym wyborem dla armatorów na drodze do dekarbonizacji spalin. Problemem silników pracujących na LNG jest niespalony metan. Należy się spodziewać, że w najbliższej przyszłości pojawiają się przepisy ograniczające to niepożądane dla środowiska zjawisko.
Grupa BWT Armatorów Tureckich podpisała umowę flotową na dostawę systemów oczyszczania wody Alfa Laval PureBallast 3 o łącznej wartości około 210 milionów SEK. Kompleksowość oferty Alfa Laval w zakresie oczyszczania wód balastowych, a szczególnie usługi serwisowe były kluczowym czynnikiem przy wyborze dostawcy.
Jak poinformował na swojej stronie Alfa Laval czyli jeden ze światowych pionierów prac badawczych i konstrukcji systemów uzdatniania wód balastowych - podpisano umowę z Polską Żeglugą Morską ze Szczeina i armatorem Nova Ship Tech SA ze Szwajcarii na dostawę systemów uzdatniania wody balastowej trzeciej generacji. Na statki tych armatorów zostaną dostarczone systemy o wysokiej wydajności - rzędu ponad 1000 m³/h przepływu.
Pełne doki i nabrzeża w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. We wtorek remont przechodziło jednocześnie aż 10 statków. Przy ulicy Czechosłowackiej prace prowadzone są m.in. na Darze Młodzieży oraz dwóch masowcach PŻM – na Karpatach i Sudetach.
Polska Żegluga Morska podpisała umowę z firmą Alfa Laval Polska sp. z o.o. dotyczącą dostarczenia na statki PŻM systemów uzdatniania wód balastowych. Zakresem dostawy objętych jest osiem systemów PureBallast 3.1 USCG z zamiarem rozszerzenia kontraktu na cały zakres floty. Systemy uzyskały akceptację zarówno IMO jak i amerykańskiego Coast Guard.
Międzynarodowy dostawca usług dla sektora oil & gas - firma Petrofac - zastosuje pro-ekologiczne systemy Alfa Laval: Alfa Laval PureDry, PureBilge i PureBallast na jednej z najnowocześniejszych, przyjaznych ekologicznie, platformie Petrofac JSD6000.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi