Przedsiębiorcy sektora MŚP, szczególnie z takich branż jak: transport, spedycja, logistyka i produkcja, liczą na to, że większa ilość inwestycji offshore w Polsce otworzy im drogę do nowych kooperacji. Póki co jednak trwa etap „poznawania się”.
Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska.
W Janowie Podlaskim w dniach 11-13 czerwca odbyła się 4. edycja kongresu InterModal in Poland. To największe wydarzenie branży intermodalnej w Polsce, w czasie którego wiodące firmy z tej gałęzi gospodarki spotykają się ze swymi kluczowymi partnerami.
Sztuczna inteligencja może stać się motorem rewolucji w branży spedycyjnej. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych i uczenia maszynowego są możliwe zautomatyzowanie i optymalizacja wielu procesów, co pomoże zwiększyć efektywność, zredukować koszty i usprawnić podejmowanie decyzji. Innowacje pozwalają spedytorom oferować lepsze usługi większej liczbie klientów. Nie każdy będzie jednak w stanie wykorzystać tę szansę, przez wzgląd na zagrożenia, które wiążą się z korzystaniem ze sztucznej inteligencji w branży TSL.
94,8 mln TEU przeładunków w terminalach całego świata i 2023 r. zakończony sprzedażą usług w wysokości 7 mld dol. brutto – to syntetyczna informacja raportu rocznego PSA za 2023 r. Wynik interesujący, bo swój wkład ma tu również Baltic Hub, w którym PSA ma 40% udziałów.
Podczas tegorocznych targów 2024 Discover Boating Miami International Boat Show w Stanach Zjednoczonych firmy z branży jachtowej mogą zaprezentować się w ramach wspólnego polskiego stanowiska.
Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Grupa OTL umacnia pozycję w zakresie budowy kompleksowych łańcuchów dostaw i może oferować pełen wachlarz usług: frachtowanie statków, obsługę portową, spedycję i transport. Publikowane szacunkowe wybrane dane finansowe za I półrocze 2023 r. nie są prognozami finansowymi, a jedynie mają charakter szacunkowy. Raport okresowy za I półrocze 2023 r. spółka opublikuje 19 września tego roku.
Pandemia COVID i napaść Rosji na Ukrainę wywołały ogromną falę niepewności i niestabilności na całym świecie. Biznes morski ma charakter międzynarodowy. Każdego, kto działa na arenie międzynarodowej, dotykają wstrząsy geopolityczne. W transporcie morskim nadchodzące lata będą koncentrować się na uzyskaniu zerowej emisji i neutralności klimatycznej. Branża morska jest układem bardzo złożonym. Jest dynamiczna i szybko się rozwija, co z kolei sprawia, że takie przedsięwzięcie jak Nor-Shipping jest bardzo ważne.
Priorytet dla przeładunku surowców takich jak węgiel i zboże, zerwanie łańcuchów dostaw, kryzys energetyczny, który spowodował, że logistyka musiała znacznie ograniczyć swoje koszty. Wojna w Ukrainie dla sektora TSL to bolesne doświadczenie porównywalne z pandemią koronawirusa. Polskie firmy w ostatnim roku musiały udowodnić swoją elastyczność i nie wszystkim to się udało. Klientów nie brakuje, ale brakuje miejsca w portach i na magazynach. Wojna przemodelowała całkowicie portową i kolejową logistykę w Polsce.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi