Od rana przez kilka godzin nurkowie-minerzy z 13. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża prowadzili akcję neutralizacji odnalezionych niebezpiecznych pozostałości z czasów II wojny światowej. Jej finałem było wysadzenie obiektów, dzięki czemu nie będą już stanowić zagrożenia.
Co się dzieje, kiedy silnik okrętowy potrzebuje remontu bądź wymiany części, ale trzeba to zrobić sprawnie, a najlepiej nie wyłączając jednostki z eksploatacji? Wtedy do akcji wchodzą fachowcy z Baltic Spares Service, którzy są w stanie zapewnić odpowiednie podzespoły i wykonać operacje na silniku w trakcie rejsu.
Badacze i pasjonaci za pomocą specjalistycznego sprzętu badają, co kryje się w dnie Zalewu Szczecińskiego w miejscu, gdzie zlokalizowano wrak amerykańskiego samolotu B-17G zestrzelonego przez Niemców w 1944 r. Poprzednio udało się namierzyć fragmenty maszyny, które nie były głęboko schowane. Niewykluczone, że podczas obecnych badań, natrafią na szczątki załogi.
Portrezerwa z Gdańska zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę przeładunków. Na rynku są od siedmiu lat i nie ma dla nich przeładunków niemożliwych. - Nasz zespół tworzą doświadczeni i świetnie wyszkoleni pracownicy. Cel to skuteczna usługa, oszczędność czasu i pieniędzy kontrahenta - mówią szefowie firmy.
Bezpieczeństwo, ciągłość pracy oraz płynny przebieg przeładunków są kluczowe przy rozładunkach portowych. Doskonale wiedzą o tym fachowcy ze spółki Portrezerwa. Wybór ich usług to oszczędność czasu i pieniędzy.
Stocznia Damen Shipyards Gdynia (DSGd) funkcjonuje na pomorskim rynku stoczniowym od blisko trzydziestu lat. Od początku swojego istnienia firma konsekwentnie i systematycznie umacnia swoją pozycję na międzynarodowym rynku. Od dwudziestu czterech lat DSGd jest członkiem holenderskiej grupy DAMEN SHIPYARDS GROUP, a od 2019 roku, wraz z Amels Holland tworzy podgrupę DAMEN YACHTING.
Remonty i przebudowy prawie 800 statków różnych typów i bander, wysoka jakość usług i kolejne zlecenia. To ALKOR – gdańska stocznia zajmująca się remontami i przebudowami statków. Jej pracownicy potrafią spełnić każde życzenie armatora.
Armatorzy chętnie spoglądają w stronę nowych technologii, które mogą wykorzystywać na promach. Coraz większą wagę przykładają też do alternatywnych sposobów zasilania floty. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości furorę będą robić statki zasilane wodorem.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi