• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Deltamarin i BAR Technologies rozwijają wspólny projekt statku napędzanego siłą wiatru

Deltamarin i BAR Technologies wprowadzają nową, wspólnie opracowaną konstrukcję kadłuba, zoptymalizowaną pod kątem wiatru. Obie firmy podkreślają, że ich partnerstwo w ramach tego przedsięwzięcia wskazuje na ich ciągłe zaangażowanie w dekarbonizację żeglugi oraz sięganie po przyszłościowe rozwiązania dla żeglugi. Wiatr, który niegdyś był głównym napędem statków i okrętów przemierzających morza i oceany w ich wizji wraca do łask, zaczynając nowy rozdział w historii transportu morskiego.

15.02.2024, 12:32
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Hapag-Lloyd bada możliwość napędzania swoich kontenerowców siłą wiatru

Jedna z czołowych firm z branży transportowej przekazała, że rozpoczyna prace koncepcyjne kontenerowca o wyporności 4 500 TEU, wyposażonego w układ napędowy wspomagany wiatrem. Inwestując w odnawialne źródła energii Hapag-Lloyd w ten sposób chce zbliżyć się do celu, jakim jest dekarbonizacja żeglugi i osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla

28.12.2023, 10:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

BAR Technologies i Deltamarin realizują wizję kontenerowca zasilanego siłą wiatru

Fińsko-brytyjski duet technologicznej branży morskiej dąży do urzeczywistnienia innowacyjnego projektu budowy kontenerowców Aframax napędzanych siłą wiatru. Powrót do historycznych rozwiązań ma być kluczem do dekarbonizacji żeglugi.

06.06.2023, 15:20
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Terntank zamawia nowe, hybrydowe tankowce poruszane metanolem i siłą wiatru

Szwedzka firma żeglugowa rozwija się w kierunku zeroemisyjnego transportu morskiego, składając zamówienie na dwa plus dwa nowe zbiornikowce hybrydowe przystosowane do wspomagania się wiatrem i metanolem.

30.11.2022, 13:48
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nadchodzi renesans żaglowców. Wind Challenger przewozi węgiel siłą wiatru

Pierwszy na świecie masowiec przewożący węgiel zaopatrzony w Wind Challenger – system napędu wiatru z twardym żaglem – został dostarczony i działa od 7 października. Informację przekazał japoński armator MOL. To przełomowe osiągnięcie w dziedzinie transportu morskiego może oznaczać odrodzenie idei żaglowców.

10.10.2022, 14:58
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rosnąca siła wiatru na Ziemi dobrą wiadomością dla rynku energii offshore

Wraz z rosnącą siłą wiatru na świecie, rośnie także liczba instalowanych turbin wiatrowych.

20.11.2019, 21:02
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Francuski koncern chce zbudować jednostki ro-ro napędzane siłą wiatru

Francuski Renault ujawnił swój ambitny plan budowy dwóch statków ro-ro napędzanych siłą wiatru. Jednostki miałaby powstać już w 2020 roku.

01.03.2019, 17:21
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ruszyły testy masowców i kontenerowców napędzanych siłą wiatru

Duński armator Ultrabulk połączył siły z kilkoma firmami z Wielkiej Brytanii, by sprawdzić możliwość konstrukcji nowoczesnego masowca napędzanego siłą wiatru. Ma to pomóc w obniżeniu emisji dwutlenku węgla.

18.02.2019, 14:17
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Trwają testy masowców i kontenerowców napędzanych siłą wiatru

Duński armator Ultrabulk połączy siły z kilkoma firmami z Wielkiej Brytanii, by sprawdzić możliwość konstrukcji nowoczesnego masowca napędzanego siłą wiatru. Ma to pomóc w obniżeniu emisji dwutlenku węgla.

21.11.2018, 22:51
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Pierwszy prom z napędem wspomaganym siłą wiatru

Jak poinformował w oficjalnym komunikacie fiński operator promowy Viking Line - zakończyła się właśnie przebudowa Viking Grace, pierwszego w historii promu pasażersko - samochodowego ze wspomaganiem systemu napędowego przez aerodynamiczne wirniki napędzane siłą wiatru.

13.04.2018, 07:27

Dziękujemy za wysłane grafiki.