W Janowie Podlaskim w dniach 11-13 czerwca odbyła się 4. edycja kongresu InterModal in Poland. To największe wydarzenie branży intermodalnej w Polsce, w czasie którego wiodące firmy z tej gałęzi gospodarki spotykają się ze swymi kluczowymi partnerami.
W dniach 7- 8 czerwca w murach Politechniki Morskiej w Szczecinie, w budynku WIET przy ul. Szczerbcowej, odbędzie się XI edycja Sympozjum Transportowo-Logistycznego Sea Point 2024, o motywie przewodnim: Region na logistycznych obrotach.
Przemysł czeka na tańsze źródła energii – rozwiązaniem może być wodór – tak zgodnie twierdzą eksperci. Beneficjentem będzie także sektor TSL, w tym zarówno transport ciężki jak i komunikacja miejska.
Politechnika Morska w Szczecinie zaprasza na studia. Zapisy ruszyły 15 maja, a rekrutacja zakończy się 18 lipca.
Priorytet dla przeładunku surowców takich jak węgiel i zboże, zerwanie łańcuchów dostaw, kryzys energetyczny, który spowodował, że logistyka musiała znacznie ograniczyć swoje koszty. Wojna w Ukrainie dla sektora TSL to bolesne doświadczenie porównywalne z pandemią koronawirusa. Polskie firmy w ostatnim roku musiały udowodnić swoją elastyczność i nie wszystkim to się udało. Klientów nie brakuje, ale brakuje miejsca w portach i na magazynach. Wojna przemodelowała całkowicie portową i kolejową logistykę w Polsce.
Eksperci sektora TSL zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie nie mają wątpliwości, że najbliższe tygodnie zdominuje temat dystrybucji węgla w Polsce. Sprawa jest poważna, bo wiele wskazuje na to, że węgiel w najbliższych tygodniach będzie docierał do portów. Gorsza sytuacja będzie mieć miejsce, gdy trzeba będzie go dystrybuować do mieszkańców.
Szybkie działanie albo „bitwa o węgiel” już za kilka tygodni. Sektor TSL alarmuje: „Węgiel na zimę, przeładowywany będzie do późnej wiosny”. Żeby rząd mógł zrealizować zapowiadane dopłaty do dla ostatecznych klientów, surowiec trzeba najpierw przetransportować. A z tym jest problem.
Jak zakończyć prowadzenie biznesu z Rosją albo Białorusią? O to coraz częściej przedsiębiorcy pytają prawników. Jak wyjaśniają eksperci firm prowadzących wymianę handlową z państwami zaangażowanymi w wojnę jest całkiem sporo. To głównie firmy produkcyjne, przetwórcy, firmy budowlane oraz sektor TSL, który dość często wykonywał kursy na trasie Polska-Białoruś. Zmiany gospodarcze dotykają nie tylko eksporterów, ale i importerów.
Ponad 60 proc. firm z sektora TSL boi się konsekwencji gospodarczych agresji Rosji na Ukrainę. Eksperci Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie wskazują najważniejsze zagrożenia.
Akademia Morska w Szczecinie zaprasza pracodawców i pracowników przedsiębiorstw gospodarki morskiej do studiowania na nowym kierunku Zarządzanie na specjalności Organizacja i Zarządzanie w Gospodarce Morskiej. Da on absolwentom najnowszą wiedzę o świecie zarządzania i pozwoli zrozumieć, dlaczego każdy może być milionerem, ale nie każdy nim zostaje. Otworzy studentów na nowe horyzonty, gdzie nabyte umiejętności przygotują ich do pracy na stanowiskach menedżerskich średniego i wyższego szczebla w gospodarce morskiej Polski i świata
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku