Erbud ogłosił dziś podpisanie umowy o wartości 92 mln zł netto z firmą Hitachi Energy Poland. Umowa obejmuje szeroki zakres prac budowlanych w ramach projektu MFW Bałtyk 2.
W Porcie Gdynia trwa realizacja nowej wnęki dla pływającego doku. Aby wykonać tę inwestycję, należało m.in. rozebrać i wydobyć spod wody stary slip. Trudnego zadania podjął się żuraw pływający Maja. Wcześniej wielką konstrukcję trzeba było odkopać i pociąć na kawałki. Co jeszcze dzieje się na budowie?
Port Gdynia, będący jednym z najważniejszych węzłów logistycznych w Polsce, podjął kolejną inwestycję o strategicznym znaczeniu dla branży morskiej. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej wnęki dokowej i przestawienie doku pływającego, a także modernizację istniejących nabrzeży. Za realizację przedsięwzięcia odpowiedzialna jest Grupa NDI, której rola w hydrotechnicznych projektach w polskich portach staje się coraz bardziej istotna.
Port Gdynia rozpoczyna kolejną inwestycję. Powstanie nowa wnęka dokowa do której przestawiony zostanie dok pływający. Przebudowane zostaną też Nabrzeże Południowe II, Nabrzeże Zachodnie I i Pirs II. Prace na rzecz portu wykonają spółki z sopockiej Grupy NDI.
Hala sportowa ze ścianką wspinaczkową, szatnie z zapleczem sanitarnym oraz strefa fitness i siłownia. To m.in. takie pomieszczenia znajdą się w Centrum Sportu Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. We wtorek na terenie kampusu uczelni została podpisana umowa z wykonawcą na budowę centrum sportowego dla studentów.
Mimo silnych wiatrów i sztormów prace przy budowie Przekopu Kanału Mierzei Wiślanej postępują w dobrym tempie. Nieustannie wiele dzieje się zarówno w porcie zewnętrznym, w centralnej części inwestycji, jak i w rejonie sztucznej wyspy.
Pierwszy etap przekopu Mierzei Wiślanej będzie o około 46,5 miliona złotych droższy niż zakładano pierwotnie ze względu na nieprzewidziane wcześniej roboty dodatkowe. Podpisany został już aneks do kontraktu.
Potężna TBM Wyspiarka wydrążyła już 419 metrów tunelu i na całej tej długości ułożyła blisko 250 betonowych pierścieni obudowy tunelu. W trakcie miała jeszcze przestoje na przeglądy. Największe wyzwania wciąż przed maszyną i załogą budowlaną. Gotowy świnoujski tunel połączy wyspy Uznam i Wolin i będzie najdłuższym tunel podwodnym w Polsce.
Analizy wykazały, że pozyskanie bursztynu z terenu przekopu Mierzei Wiślanej jest ekonomicznie nieopłacalne - napisał w odpowiedzi na poselską interpelację wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Port Gdynia jest nowoczesnym portem uniwersalnym. Zawarta w Strategii Rozwoju Portu Gdynia misja, podkreśla konieczność zapewnienia zrównoważonego rozwoju sektora usługowego w porcie. Wśród wyzwań technologicznych i gospodarczych determinujących kierunki rozwoju jest niewątpliwie konieczność dostosowania infrastruktury portowej do obsługi największych statków zawijających na Bałtyk.
Wystartowała 4. edycja Aktywnej Plaży z Portem Gdynia
Gdynia uczci 161. rocznicę urodzin inż. Tadeusza Wendy
Arctic Express Nr 1: Chiny – Archangielsk – Moskwa morzem i koleją w 25 dni
Spotkanie szefów MSZ Polski i Sri Lanki. Omawiano m.in. współpracę portów morskich
Erbud z kontraktem o wartości 92 mln zł na prace budowlane dla MFW Bałtyk 2
Darchem Engineering dostarczy wyposażenie dla fregat programu "Miecznik"