PGE i Ørsted oraz Istrana sp. z o.o. podpisały umowę dzierżawy przyszłego terminalu T5 w Porcie Gdańsk. Posłuży on do magazynowania, wstępnego montażu oraz instalowania na morzu elementów turbin dla projektu Baltica 2.
P&O Ferries ogłosiła dodanie do swojej floty statku Longstone. Jednostka umożliwi zwiększenie powierzchni ładunkowej na trasie łączącej Tilbury w aglomeracji Londynu z belgijskim hubem frachtowym P&O Ferries w Zeebrugge.
– Dzisiaj podjęliśmy decyzję o wyrażeniu zgody na dzierżawę terenu przeznaczonego na prowadzenie terminala spółce Istrana – poinformował na platformie X wiceminister infrastruktury, Arkadiusz Marchewka.
Jacek Dubicki został członkiem zarządu Portu Gdańskiego Eksploatacji S.A. Stanowisko obejmie z dniem 2 września. To doświadczony menadżer pracujący w gospodarce morskiej od ponad 35 lat, z czego w większości w portach morskich Zatoki Gdańskiej. Spółkę PGE zna od podszewki - w latach 2017-18 pełnił w niej funkcję dyrektora ds. handlu i rozwoju.
Jeden z kluczowych projektów infrastrukturalnych dla polskiej transformacji energetycznej zbliża się do wejścia w fazę realizacji. Wojewoda pomorska Beata Rutkiewicz wydała dziś pozwolenie na budowę T5 – terminala instalacyjnego offshore wind w Gdańsku. Prace konstrukcyjne mogą więc ruszyć, zgodnie z harmonogramem, jeszcze w III kwartale br.
Na wodach Zatoki Meksykańskiej odbyło się szkolenie Sił Powietrznych USA w zakresie zwalczania zagrożeń morskich. W ich ramach testując systemy i uzbrojenie, dokonały zatopienia statku-celu w postaci jednostki ro-ro wycofanej z użytku.
Zgodnie z protokołem ustaleń paryskim, protokołem ustaleń tokijskim i US Coast Guard w pierwszym kwartale 2024 r. ogółem zatrzymano czterysta osiemdziesiąt osiem (488) statków. Spośród zatrzymanych jedynie trzydzieści jeden (31) statków miało certyfikat ABS poinformowało niedawno American Bureau of Shipping w najnowszym raporcie.
W Porcie Gdynia trwają prace nad modernizacją Nabrzeża Helskiego, prowadzone przez Korporację Budowlaną DORACO. Realizacja projektu przebiega zgodnie z harmonogramem, a postępy są wyraźnie widoczne na każdym kroku. Wykonawca opublikował dziś ujęcia wideo z placu budowy.
Jak podaje Zarząd Portów Antwerpia-Brugia, całkowita przepustowość w pierwszych sześciu miesiącach tego roku wyniosła 143 mln ton, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Dzieje się tak pomimo trwających napięć geopolitycznych i wyzwań stojących przed branżą morską na świecie. Rozpatrując każdy rodzaj produktów ze względu na jego rodzaj sytuacja nie wygląda tak różowo, niemniej zarząd stara się pozytywnie patrzeć w przyszłość i inwestuje w infrastrukturę portową.
Regulacje IMO i UE będą kosztować grecką żeglugę przybrzeżną 420 mln euro rocznie. Mimo to, niedawno Grecki Urząd Statystyczny ELSTAT stwierdził, że dostrzega pozytywne sygnały dla greckiej żeglugi po 2024 r.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku