Rozmowy o „zielonej" energii, budowie offshore na Bałtyku i udziale polskiego local content, współpracy stoczni i armatorów, a także o finansowaniu branży morskiej, były częścią drugiego Rejsu z GospodarkaMorska.pl, który odbył się na promie Nova Star dzięki uprzejmości Polferries.
Mamy wśród nas bohaterów, którzy bez względu na czasy niosą pomoc. Czasem małe gesty dużo znaczą, bo budują więź, wspólnotę, dają nadzieję, Spontaniczna aktywność fanów profilu Polferries zainspirowała właściciela marki - Polską Żeglugę Bałtycką do nagrodzenia najbardziej zaangażowanych.
Unifeeder rozszerza działalność w Szwecji. Spółka uruchamia nowe połączenie miedzy wschodnim wybrzeżem tego kraju a Polską. Jak podał Unifeeder w komunikacie, ma to być uzupełnienie już istniejące usługi, łączącej trzy porty w Szwecji z portami w Polsce i w Niemczech.
Prom Kopernik został sprzedany – poinformowało Radio Szczecin. Pływająca w barwach Unity Line jednostka kursowała na trasie Świnujście-Ystad. W ostatni rejs do Szwecji wypłynęła w środę.
Linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wzbogaciła się o czwarty prom pasażersko-frachtowy. Nowy statek na tej linii, Stena Nordica, w pierwszy rejs do Szwecji wypłynął 8 października.
Dziewięć zmian terminu, ale w końcu się udało. Nova Star, najnowszy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, w piątek wypłynęła w pierwszy rejs z Gdańska do Nynäshamn. Na miejscu ma być w sobotę w samo południe.
The Legend Race to wyścig jachtów, które brały udział w poprzednich edycjach najstarszego i najsłynniejszego wyścigu wokółziemskiego. Jednym z jachtów, które wystartują, jest reprezentant gdyńskiego Yacht Klubu Stal — S/Y „Copernicus”, uczestnik pierwszych zmagań z lat 1973–1974. Dzisiaj jacht wyszedł z gdyńskiej mariny i udał się do szwedzkiego Göteborga, na start wyścigu legend.
Poważne problemy z silnikiem, jakie pojawiły się na należącym do Smyril Line promie, doprowadziły do poważnych opóźnień na obsługiwanej przez jednostkę trasie. Cierpliwość wielu pasażerów wystawiona została na próbę.
Cracovia po remoncie. W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie zakończyła się modernizacja najnowszej jednostki Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Obecnie prom cumuje w Świnoujściu, a za kilka dni popłynie w pierwszy rejs do Ystad.
Street-artowy artysta, wykładowca w Akademii Sztuki w Szczecinie, Mariusz Waras zabrał się ostro do pracy. Postępy w upiększaniu dziobu nowego promu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej uwidocznił na zdjęciach i opublikował na swoim profilu facebookowym.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri