CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
Obejmując stanowisko prezesa Polskiego Rejestru Statków S.A., Grzegorz Pettke, przynosi ze sobą ambitne plany przekształcenia instytucji. W rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl, nowy szef PRS przedstawia swoją strategię, która obejmuje rozszerzenie usług, modernizację technologiczną oraz wzmocnienie roli firmy jako ważnego gracza na międzynarodowej arenie morskiej.
Służba Bezpieczeństwa Ukrainy (SBU) poinformowała w czwartek, że u wybrzeży obwodu odeskiego na Morzu Czarnym aresztowała zagraniczny statek towarowy i jego kapitana, który współpracował z Rosjanami i pomagał im wywozić ukraińskie zboże z okupowanego Krymu.
Premier Japonii Fumio Kishida oświadczył, że udaje się do Waszyngtonu na szczyt NATO, by podkreślić, iż zagrożenia dla bezpieczeństwa w regionach Indo-Pacyfiku i euroatlantyckim są ze sobą powiązane i dlatego konieczne jest wzmocnienie współpracy Tokio z Sojuszem Północnoatlantyckim.
SeaRenergy, spółka z Gdyni, otrzymała kontrakt na koordynację operacji morskich przy budowie morskiej farmy wiatrowej Baltic Power.
Rok temu byli na weekend, teraz wracają na tydzień. Turyści z Czech i innych krajów europejskich pokochali polskie morze. Branża liczy także na zainteresowanie Skandynawów.
Po alarmujących doniesieniach o tym, że Terminal Andreas w Porcie Szczecin zostanie sprzedany amerykańskiej firmie produkującej kleje i przestanie przeładowywać zboża, pojawiły się oficjalne informacje o planach inwestora. Terminal ma w dalszym ciągu przeładowywać produkty agro, ale ma też być rozbudowany i poszerzyć paletę towarów.
Wraz ze wzrostem znaczenia portów śródlądowych w niemieckiej logistyce zwiększa się również liczba przewozów związanych z obsługą klientów Trans Polonii, którzy korzystają z transportu rzecznego. Wśród przewożonych produktów znajdziemy przede wszystkim produkty chemiczne: wodorosiarczek sodu, koagulat żelazowy czy rozjaśniacz optyczny do produkcji papieru, ale także olej słonecznikowy. Wesseling, Leverkusen, Kehl nad Renem czy Brema nad Wezerą to porty, które systematycznie są dziś odwiedzane przez cysterny spółki.
Przewozy produktowcami spadły w ostatnim czasie na niektórych rynkach. Popyt na transport produktów jednak się utrzymuje ze względu na popyt przemysłu chemicznego oraz transportu. Popyt na przewozy tego typu zbiornikowcami utrzymuje się również ze względu na konieczność pokonywania dłuższych tras. Zagrożenia atakami Huti w Zatoce Adeńskiej sprawiło, że wzrosło zapotrzebowanie na tonomile pokonywane przez pracowite floty produktowców.
Orlen pochwalił się zaawansowaniem prac na terenie największej inwestycji grupy w Gdańsku – Projektu HBO, czyli Hydrokrakingowego Bloku Olejowego. Wytwarzane w nim produkty będą eksportowane do klientów bezpośrednio z terenu rafinerii za pomocą statków dzięki budowanemu równolegle terminalowi na Martwej Wiśle.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri