Chcemy budować terminal chemiczny na terenach w pobliżu Naftoportu - poinformował czwartek prezes PERN Mirosław Skowron. Dodał, że trzeba uporządkować kwestię tego, co kto ma robić jeśli chodzi o terminale morskie, za co każda ze spółek Skarbu Państwa powinna odpowiadać.
Blisko 150 przedstawicieli, reprezentujących prawie 100 firm, wzięło udział w zorganizowanym w piątek przez PERN "Dniu Wykonawcy", czyli spotkaniu dla podmiotów zainteresowanych współpracą z tą spółką. Jak podał PERN, w 2024 r. planuje około 400 nowych nowych zadań inwestycyjnych i remontowych.
Nowe zbiorniki na olej napędowy trafiły do eksploatacji w Rejowcu, Dębogórzu, Nowej Wsi Wielkiej i Boronowie. Pojemności PERN na paliwa zwiększyły się o ćwierć miliona metrów sześciennych - poinformował PERN.
W Rzeszowie w Centrum Konferencyjnym Politechniki Rzeszowskiej odbyła się VIII Konferencja „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju”. Uczestniczyło w niej kilkaset osób nie tylko Polski, ale także z Ukrainy, Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Obecni byli przedstawiciele czołowych firm energetycznych, reprezentanci rządu i samorządu, eksperci branżowi i naukowcy z różnych ośrodków.
Służby techniczne PERN będą obsługiwać serwisowo elementy instalacji morskiego terminalu Naftoportu. Dzięki temu obie spółki zwiększą bezpieczeństwo technologiczne kluczowych dla Polski przeładunków ropy naftowej i paliw - podał w poniedziałek PERN, do którego grupy kapitałowej należy Naftoport.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PERN odwołało w poniedziałek wiceprezesa spółki Pawła Stańczyka i jednocześnie powołało na to stanowisko Sebastiana Bojemskiego, który obejmie nową funkcję 1 sierpnia, podał w komunikacie PERN.
Wspólne prace badawczo-rozwojowe, realizację specjalistycznych ekspertyz, a także praktyki i staże studenckie przewiduje umowa, którą PERN, zarządzający na terenie całego kraju rurociągami i bazami surowcowymi oraz paliw, zawarł z filią Politechniki Warszawskiej w Płocku (Mazowieckie).
W pierwszym półroczu Naftoport z Grupy PERN przeładował prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw, o dwie trzecie więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W ciągu sześciu miesięcy tego roku zawinęły tam 222 tankowce. W tym samym czasie w roku ubiegłym były to 163 statki - podał PERN.
Pierwszy kwartał 2023 roku okazał się dla Naftoportu o wiele lepszym, niż ubiegłoroczny. Spółka obsłużyła 110 statków, co oznacza 30 proc. wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 roku. Aż 50 proc. wzrost odnotowała również baza paliw w Dębogórzu, gdyż w I kwartale 2023 roku przyjęła aż 24 tankowce.
Strategiczne inwestycje PERN w nowe zbiorniki na ropę naftową i paliwa oraz nowe rurociągi przesyłowe stały się fundamentem bezpieczeństwa energetycznego Polski. To kluczowy czynnik zwłaszcza po wybuchu wojny w Ukrainie. Infrastruktura krytyczna PERN pozwala Polsce w skuteczny sposób dywersyfikować dostawy surowca i paliw. Pozwala także na wsparcie zarówno niemieckich jak i ukraińskich podmiotów w zakresie morskich dostaw tych nośników energii.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów