Budowa bazy serwisowej Baltic Power w Łebie nie zwalnia tempa. Generalny wykonawca inwestycji, Erbud, udostępnił zdjęcia z przebiegu prac.
Przyszłość sektora offshore wind w Polsce zależy od adekwatnego rozwoju infrastruktury portowej – to jedna z głównych konkluzji, które wyraźnie wybrzmiały podczas Kongresu Polskie Porty 2030. Rozmawialiśmy z uczestnikami o kluczowych projektach inwestycyjnych oraz wyzwaniach, które należy zaadresować, aby stworzyć optymalne warunki dla budowy i utrzymania morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
W Łebie trwa budowa bazy serwisowej Baltic Power. Generalny wykonawca inwestycji, Erbud, udostępnił rzadkie ujęcia z przebiegu prac.
Powstający w Gdańsku nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub, realizowany przez konsorcjum Budimex i Deme Dredging osiągnął 40-procentowy poziom zaawansowania budowy. Obiekt będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu w Polsce, jak i całej Europie.
Trwają prace hydrotechniczne obejmujące przebudowę i umocnienie kanału Łuczańskiego (Giżyckiego). Zrealizowane już zostały roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu oczepów żelbetowych. Na ukończeniu jest zbrojenie i betonowanie nowych oczepów. Kolejnym kluczowym etapem będą roboty czerpalne mające na celu pogłębienie tej bardzo ważnej drogi w ramach szlaków wodnych Wielkich Jezior Mazurskich. Prace przebiegają zgodnie z założeniami wykonawcy. Całą modernizację realizuje Korporacja Budowlana DORACO.
Mimo trwającej modernizacji Portu Rybackiego we Fromborku, turyści mogą dotrzeć z Mierzei Wiślanej przez Zalew do miasta Mikołaja Kopernika. Rejsy po Zalewie odbywają się też do Tolkmicka. Armatorzy wskazują, że droga wodna jest szybszą wobec drogi lądowej z Mierzei wzdłuż Zalewu.
Spółka Baltic Power wybrała generalnego wykonawcę bazy serwisowej dla morskiej farmy wiatrowej Grupy ORLEN i Northland Power. Inwestycja rozpocznie się jeszcze w tym roku i zakończy w 2025. Od 2026 r. baza będzie obsługiwać 76 turbin, z których składać się będzie pierwsza bałtycka farma wiatrowa.
W styczniu tego roku rozpoczęto prace hydrotechniczne obejmujące przebudowę i umocnienie Kanału Łuczańskiego. Inwestycja unowocześni, a przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo jednej z głównych dróg wodnych na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, łączącej Niegocin z jeziorem Kisajno. Realizacja projektu zajmie do 12 miesięcy, a ponowne oddanie kanału do użytkowania w pełnym zakresie planowane jest do końca 2023 roku. Całość planowanych prac wykona Korporacja Budowlana DORACO.
Spółka Wody Polskie opublikowała stanowisko w związku z doniesieniami medialnymi dotyczącymi planowanych inwestycji na Odrze, określających je jako "betonowanie rzeki" i "niszczenie natury". Poniżej przytaczamy stanowisko w całości.
W poniedziałek (22 listopada) rozpoczął się remont Kanału Węgorzewskiego w systemie Wielkich Jezior Mazurskich. Koszt remontu Kanału Węgorzewskiego to blisko 21 milionów złotych, a prace potrwają do października 2022 roku.
Trwa produkcja monopali dla morskiej farmy wiatrowej East Anglia THREE
Orlen: do terminalu gazowego w Świnoujściu dotarła 300. dostawa LNG
Iran oraz Rosja zacieśniają relacje organizując ćwiczenia na Morzu Kaspijskim
Coraz większe statki pojawiają się w Porcie Gdynia. Do Baltic Container Terminal zawinął MSC Adya
Panama chce zacieśniać współpracę z podmiotami w zakresie ochrony statków pod jej banderą
IOPAN: elektrownia jądrowa w Choczewie może mieć negatywny wpływ na środowisko