Skonsolidowane przychody Grupy OTL, czyli największego operatora portowego w Polsce wyniosły ponad 161 mln zł w pierwszym półroczu 2024 r. Grupa zanotowała 0,3 mln zł zysku netto, a w związku ze spadkami wyników na działalnościach portowej oraz spedycyjnej, EBITDA wyniosła 33,2 mln zł.
Po raz czwarty odbyła się impreza biegowa ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. 23 czerwca uczestnicy zmierzyli się na wyjątkowej trasie, poprowadzonej na terenie terminalu kontenerowego GCT, należącego do grupy Hutchison. Obok promowania aktywności fizycznej wydarzenie łączyło się także z działalnością charytatywną.
Bałtycka Baza Masowa ma nowego prezesa zarządu. Został nim Roman Małow.
Peel Ports Group, drugi co do wielkości operator portowy w Wielkiej Brytanii, planuje stworzenie pierwszego ekologicznego korytarza żeglugowego między Wielką Brytanią a Irlandią. Inicjatywa ta, realizowana we współpracy z firmą NatPower Marine, obejmuje budowę komercyjnej sieci ładowania elektrycznego dla statków i pojazdów. Inwestycja w infrastrukturę ładowania, kosztująca około 127 milionów dolarów, obejmie osiem portów w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
W roku 2023 Grupa OTL odnotowała znaczący wzrost przychodów o 30% rok do roku, osiągając imponujący poziom 592,3 mln zł. Dodatkowo, zysk netto wzrósł o 13,5%, docierając do poziomu 158 mln zł, podczas gdy zysk EBITDA wyniósł 191,6 mln zł, co oznacza wzrost o 32,3% rok do roku. Te wyniki są efektem solidnego wzrostu we wszystkich segmentach działalności Grupy: przychody z działalności spedycyjnej wzrosły o 39%, z portowej o 25,7%, kolejowej o 26,5%, a hydrotechnicznej o 15,5% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Szacunkowe przychody Grupy OTL w 2023 r. wyniosły 592 mln zł (wobec 455 mln zł przychodów osiągniętych w 2022 r.).193 mln zł wyniósł szacunkowy wynik EBITDA w 2023 r. wobec EBITDA na poziomie 145 mln zł w 2022 r. Grupa OTL szacuje zysk netto osiągnięty w 2023 r. na 160 mln zł w porównaniu do 139,4 mln zł w 2022 r.
OT Port Gdynia może już obsługiwać statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m. Dobowa rata załadunkowa statków wynosi około 18 tys. ton. Inwestycję przebudowy wejścia do portu, pogłębienia kanału portowego oraz basenu Nabrzeża Rumuńskiego realizował Zarząd Morskiego Portu Gdynia
W Porcie Szczecin-Świnoujście podpisano list intencyjny na powstanie drugiego agroportu w Polsce. Podpisanie odbyło się w czwartek z udziałem przedstawicieli Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Rolno-Spożywczej Spółki Inwestycyjnej (utworzonej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa). W wydarzeniu wziął również udział minister Marek Gróbarczyk.
W rozmowie z Andrzejem Brzózką, prezesem Naftoportu, omawiamy znaczenie tego strategicznego terminalu dla polskiej gospodarki oraz wyzwania związane z jego bezpieczeństwem i infrastrukturą.
OT Port Świnoujście oraz Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisały umowę przyrzeczoną dzierżawy nieruchomości, na której jest prowadzona działalność terminala.
Rośnie liczba ofiar powodzi na terenie kraju. Wojsko chroni zabudowę przez szabrownikami (AKTUALIZACJA)
Gwiaździsta bandera na USS New Jersey. Kolejny okręt podwodny typu Virginia w składzie US Navy
Pierwszy w Szwecji lądowy zakład energetyczny dla statków wycieczkowych zainaugurowany w Porcie Sztokholm
Święto 43. Bazy Lotnictwa Morskiego
Pięć podmiotów zainteresowanych dostarczeniem nowego okrętu hydrograficznego dla polskiej Marynarki Wojennej
Straż Wybrzeża USA opublikowała zdjęcia elementu łodzi podwodnej Titan