W połowie sierpnia władze Maritime and Port Authority of Singapore (MPA) oraz Global Compact Network Singapore (GCNS) podpisały porozumienie, które ma na celu wspomóc firmy działające w sferze szeroko pojętego przemysłu morskiego w rozliczaniu i zarządzaniu emisją dwutlenku węgla. We wdrażanie innowacyjnych rozwiązań na rzecz ochrony środowiska w porcie i transporcie morskim włączane są partnerskie porty, organizacje międzynarodowe oraz zagraniczne firmy. Porozumienie spowoduje rozwinięcie wcześniej podjętych aktywności na rzecz
CEVA Logistics, oficjalny partner logistyczny Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, odpowiada za realizację transportów i usług tego jednego z największych wydarzeń sportowych na świecie. Dla efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw i terminowości decydujące znaczenie ma precyzyjne zaplanowanie i dobrze przygotowane zaplecze magazynowe.
Morze Bałtyckie jest jednym z najbardziej zanieczyszczonych mórz na świecie, co sprawia, że inicjatywy mające na celu jego ochronę są niezwykle ważne. Jednym z kluczowych problemów Bałtyku jest eutrofizacja, czyli nadmierne wzbogacenie wód w substancje odżywcze, głównie azot i fosfor. Organizacja Race For The Baltic w celu przeciwdziałania temu zjawisku opracowała katalog najlepszych praktyk dotyczących przeładunków towarów masowych suchych, takich jak nawozy i fosforyt.
Port Gdańsk otrzymał dofinansowanie dla zadania pn. Ochrona, zapobieganie i monitorowanie szkód związanych z zanieczyszczeniem dna morskiego na akwenach wewnętrznych Portu Gdańsk poprzez zakup pojazdu podwodnego”. Dotacja w wysokości 190 000 zł pochodzi z Naboru Ogólnego prowadzonego przez Wojewódzki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Wartość całkowita zadania wynosi 654 000 zł.
Alfa Laval napędza przemysł morski na drodze do dekarbonizacji dzięki swoim technologiom, rozwiązaniom i doświadczeniu w obsłudze paliw. Oferta Alfa Laval dla przemysłu morskiego wykracza poza pojedyncze zastosowanie lub rodzaj paliwa. Firma wprowadza innowacje i poszerza swoją ofertę rozwiązań zarówno dla istniejących, jak i pojawiających się paliw alternatywnych, w tym LNG, LPG, biopaliw, metanolu i amoniaku.
Ministerstwo Infrastruktury planuje nowelizację ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki. Nowe regulacje, wdrażające przepisy unijne, mają dotyczyć m.in. systemu monitorowania emisji dodatkowych gazów cieplarnianych oraz uszczelnienia systemu gospodarowania odpadami ze statków.
Spółka Profesea pojawiła się na rynku niespełna dwa lata temu, a już wyrobiła sobie solidną renomę w sektorze specjalistycznych usług morskich, wyrastając na silną konkurencję dla innych firm z branży. O zrealizowanych projektach, transferze naukowego warsztatu do biznesu i strategii dalszego rozwoju działalności rozmawiamy z wiceprezesem Profesea, dr. Miłoszem Grabowskim.
Nowym prezesem gdyńskiej stoczni od 15 lipca został Marcin Ryngwelski, w przeszłości m.in. prezes firmy Thesta oraz Remontowa Shipbuilding S.A. Zastąpi na tym stanowisku ustępującego Pawła Lulewicza. Ponadto członkami zarządu zostaną od 1 sierpnia Beata Koniarska i od 1 września Dariusz Denis.
Strażnicy miejscy będą codziennie patrolować okolice Portu Gdańsk. To odpowiedź na oczekiwania mieszkańców, skarżących się na uciążliwości związane z unoszącym się w przyportowych dzielnicach pyłem węglowym.
Wyjątkowa czystość kąpielisk morskich w Chorwacji wynika zarówno z czynników naturalnych, jak i ludzkich: kraj ma np. jeden z najlepiej zorganizowanych systemów monitorowania jakości wody morskiej w UE - mówią PAP chorwaccy eksperci, komentując unijny raport, w którym Chorwację uznano za kraj z najczystszym morzem w Europie.
Port Hamburg buduje przewagę w zrównoważonym transporcie
Prof. Duda uhonorowany bulajem z pierwszego rejsu Daru Młodzieży
Rząd reaguje na oczekiwania polskich przewoźników. Będą zmiany w przepisach transportowych
Odszkodowania marynarskie: prawne ABC po wypadku na statku
Odszkodowania marynarskie: Czas ma znaczenie!
Dlaczego warto studiować hydrotechnikę morską na PG?