Dynamicznie rozwijające się porty, morskie farmy wiatrowe, podwodne rurociągi i kable elektryczne wymagają ciągłego nadzoru, w tym dokładnej kontroli ich stanu. Czas wojny wywołanej napaścią Rosji na Ukrainę sprawił, że wzrósł popyt nie tylko na drony lotnicze i pojazdy podwodne. Coraz powszechniej wprowadza się do użytku bezzałogowe jednostki nawodne.
Gdyński port pracuje obecnie nad ciekawymi projektami badawczo-rozwojowymi. Bazą dla nich są drony, zarówno te latające w powietrzu, jak i pływające w wodzie.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej! Pod tym hasłem Islandia, Liechtenstein i Norwegia zapewniają w okresie 2014-2021 2,8 miliarda euro w ramach wsparcia dla 15 państw członkowskich UE i EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) z Europy Środkowej i Południowej oraz obszaru Morza Bałtyckiego. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. z początkiem lutego br. stał się beneficjentem funduszy norweskich.
Od 22 września 2020 roku zapraszamy do oddziału Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku, tczewskiego Centrum Konserwacji Wraków Statków na wystawę zatytułowaną "Tradycyjne łodzie świata. Dary V. Fenwick i B. Woroncow z Wielkiej Brytanii", pokazującą dwie kolekcje etnograficzne, o które wzbogaciło się NMM w listopadzie ubiegłego roku.
Cyfrowe trójwymiarowe modele 13 obiektów znajdują się już w Wirtualnym Skansenie Wraków prowadzonym przez Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku. Dzięki pozyskaniu kolejnego grantu, do końca 2018 r. skansen wzbogaci się o modele dalszych ośmiu wraków.
Dzięki wizualizacji 3D można już zobaczyć jak po 75 latach od zatonięcia wygląda w całości wrak niszczyciela eskortowego ORP "Kujawiak". To pierwsza taka wizualizacja wraku polskiego okrętu zatopionego podczas II wojny światowej – mówi PAP wiceprezes Stowarzyszenia Wyprawy Wrakowe Piotr Wytykowski.
Projekty służące doskonaleniu systemu kontroli jakości powietrza, koordynacji transportu towarowego czy digitalizacji obiektów historycznych znalazły się wśród najnowszych przedsięwzięć realizowanych wspólnie przez przygraniczne regiony z Polski, Czech i Słowacji.
Nowe modele 3D wraków z Zatoki Gdańskiej zamieszczono właśnie w Wirtualnym Skansenie Wraków Zatoki Gdańskiej. Sześć wraków jednostek z XV – XIX wieku ma dużą wartość historyczną. Obiekty prezentowane na stronie zalegają pod wodą, na głębokościach od 2 do 25 metrów. Obecnie Wirtualny Skansen Wraków zawiera fotogrametryczne modele 3D 13 wraków z Zatoki Gdańskiej. Planowane jest wzbogacenie go o kolejne obiekty podwodne w następnych latach.
Ile mierzy stępka "Portowca", jaka część statku znajduje się pod wodą, skąd wydobyto naczynia ceramiczne? Jak wygląda praca archeologa podwodnego? Prezentujemy fotogrametryczny model wraka F53.14 w trójwymiarze, zwanego "Portowcem".
Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku rozpoczyna realizację dwuletniego projektu naukowo - badawczego "Wirtualny Skansen Wraków Zatoki Gdańskiej. Ewidencja i inwentaryzacja podwodnego dziedzictwa archeologicznego".
Spotkanie szefów MSZ Polski i Sri Lanki. Omawiano m.in. współpracę portów morskich
Erbud z kontraktem o wartości 92 mln zł na prace budowlane dla MFW Bałtyk 2
Darchem Engineering dostarczy wyposażenie dla fregat programu "Miecznik"
Gdańscy radni PiS chcą nadzwyczajnej sesji nt. pożaru w porcie, zapylenia węglem i Port Service
Polsko-szwedzkie rozmowy dotyczące rozwoju połączeń promowych
Groźna kolizja dwóch statków w pobliżu portu w Singapurze