Niedawna uroczystość położenia stępki pod prototypową, wielozadaniową fregatę programu „Miecznik” wzbudziła niemałe emocje z racji na znaczenie tej inwestycji dla branży okrętowej oraz polskiej Marynarki Wojennej. W rozmowie z Cezarym Cierzanem, dyrektorem Departamentu Technologii Morskich Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., przybliżamy historię tego przedsięwzięcia.
Pojawia się coraz więcej szczegółów związanych z budową pierwszej, z planowanych trzech, wielozadaniowej fregaty programu "Miecznik". Jak poinformował prezes PGZ Stocznia Wojenna Paweł Lulewicz, trwają prace nad modelem 3D okrętu, na podstawie którego powstanie dokumentacja jego projektu roboczego.
Zespół ekspertów zakończył najbardziej szczegółowe badanie wraku Titanica, jakie dotychczas przeprowadzono, tworząc "cyfrowego bliźniaka" słynnego statku i miejsca jego spoczynku, o niespotykanym dotąd poziomie szczegółowości.
Cykliczne spotkania członków Polskiego Forum Technologii Morskich są znakomitą okazją do wymiany pomysłów, idei oraz kompetencji podmiotów aktywnych w obszarze przemysłu morskiego. Podczas ostatniego posiedzenia przedsiębiorcy z branży mieli okazję porozmawiać o przełomowych rozwiązaniach, zmieniających panujące dotychczas w biznesie reguły gry.
Damen Engineering Gdańsk we współpracy z Napa i Bureau Veritas zatwierdził projekt klasowy statku na podstawie modelu 3D konstrukcji kadłuba.
Rozpoczęło się zaprojektowane przez biuro projektowe Wuprohyd pogłębianie akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 metrów.
Niderlandzka firma specjalizująca się w dziedzinie geodanych przyjrzała się możliwości rozwoju morskich farm wiatrowych i technologii wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS) na tych samych obszarach morskich. Eksperci wskazują, że jest to możliwe, ale pod kilkoma warunkami.
Francuski koncern energetyczny EDF wykorzystał podwodnego drona do przeprowadzenia pierwszej w historii autonomicznej, zrobotyzowanej kontroli fundamentów farm wiatrowych. Dron w trakcie pracy tworzy model 3D zainstalowanego fundamentu celem monitorowania procesu biofoulingu.
Model 3D został wykonany na potrzeby falochronów wejściowych do Portu w Kłajpedzie. Dzięki pracy projektantów z Wuprohyd w Gdyni możliwe było zaprogramowanie sprzętu budowlanego.
Dzięki wizualizacji 3D można już zobaczyć jak po 75 latach od zatonięcia wygląda w całości wrak niszczyciela eskortowego ORP "Kujawiak". To pierwsza taka wizualizacja wraku polskiego okrętu zatopionego podczas II wojny światowej – mówi PAP wiceprezes Stowarzyszenia Wyprawy Wrakowe Piotr Wytykowski.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych