W stoczni Riva Trigoso w Genui odbyła się 13 lipca uroczystość wodowania siódmego i zarazem ostatniego wielozadaniowego okrętu typu Thaon di Revel, który otrzymał nazwę Domenico Millelire. Seria nowoczesnych patrolowców wpisuje się w politykę odnowy jednostek operacyjnych Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), zatwierdzonej przez władze i pod egidą OCCAR.
Prysmian ogłosił pomyślne zakończenie prób morskich instalacji kabla 500 kV HVDC MI1 na głębokości 2 150 metrów na Morzu Śródziemnym. Jest to rekordowa instalacja w branży, ponieważ po raz pierwszy kabel HVDC został ułożony na takiej głębokości, dążąc do ustanawienia nowych standardów rynkowych.
Holenderski koncern podpisał umowę na dwie dodatkowe fregaty wielozadaniowe F126, które łącznie zwiększą liczbę jednostek tej serii do sześciu. To jak dotąd największa inwestycja niemieckiego rządu w marynarkę wojenną w XXI wieku.
Jan Grabowski, ostatnio dyrektor generalny MBDA w Polsce, został członkiem zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej – poinformowała we wtorek PGZ.
Choć dopiero rozpoczęła się budowa pierwszej z największych jak dotąd niemieckich fregat typu F126, władze planują zwiększać potencjał militarny morskiego rodzaju sił zbrojnych. Komisja budżetowa niemieckiego Bundestagu dała zielone światło dla zakupu dwóch kolejnych wielozadaniowych fregat, zwiększając portfel zamówień do łącznie sześciu jednostek.
W należącej do Vard stoczni w Tulcea w Rumunii odbyło się wodowanie statku do układania kabli (CLV) dla Prysmian. To drugi, po Leonardo da Vinci, nowoczesny statek, który ma stanowić wzmocnienie możliwości firmy w zakresie układania kabli podwodnych z racji na rosnącą liczbę zleceń w tym zakresie. Dostawa statku jest zaplanowana na 2025 rok.
W stoczni Peene w niemieckim Wolgast odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę pierwszej z czterech zaplanowanych, wielozadaniowych fregat dla niemieckich sił morskich. Wydarzenie odbyło się w obecności ministra obrony Borisa Pistoriusa, prezydent Meklemburgii-Pomorza Przedniego Manueli Schwesig i prezydenta Dolnej Saksonii Stephana WeilaGłównym wykonawcą przedsięwzięcia jest Damen Naval, a partnerem projektu NVL Group. Wydarzenie odbywa się nieco ponad pół roku po rozpoczęciu budowy.
Koniec maja oznaczał pożegnanie włoskiej fregaty typu Carlo Bergamini, która od stycznia była obecna na bałtyckich wodach, wspierając obronę przeciwlotniczą polskiego wybrzeża oraz wzmacniając wschodnią flankę NATO w ramach misji pk. "Brilliant Shield".
W stoczni Riva Trigoso w Genui, należącej do Fincantieri, zwodowano dziesiątą fregatę typu Carlo Bergamini, która wejdzie w skład sił morskich Włoch (Marina Militare). Przyszły Emilio Branchi (F 599) ma wejść do służby w przyszłym roku.
W stoczni Castellammare di Stabia, należącej do Fincantieri, zwodowano drugi okręt wsparcia logistycznego (Logistic Support Ship, LSS) typu Vulcano, Atlante (A5336). Mający niemal 200 metrów długości stanie się jednym z kluczowych okrętów Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare).
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
160 górników chętnych na szkolenia dające kompetencje w energetyce wiatrowej
MET Group zabezpiecza długoterminowe źródło amerykańskiego LNG od Shell
Naprawa uszkodzonej przez Rosjan Dnieprzańskiej Elektrowni Wodnej ma potrwać trzy lata
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
W Bułgarii zakończyło się międzynarodowe ćwiczenie pk. "Breeze 2024". Brali w nim udział polscy marynarze