Olympic Boreas wyznacza nowy kierunek w rozwoju statków obsługujących farmy wiatrowe. Muszą się z tym liczyć zarówno inwestorzy, jak i operatorzy. Załogi obsługujące instalacje na morzu będą oczekiwać coraz lepszych warunków pracy. Firmy instalacyjne będą współpracować z firmami oferującymi statki ekonomiczne i ekologiczne.
Projekt BC-Wind jest już na zaawansowanym etapie realizacji. Inwestorzy oraz branża z oczekują na kluczowe decyzje, które mają zapaść jeszcze w tym roku. O aktualnych postępach w rozwoju przedsięwzięcia opowiedział Kacper Kostrzewa, dyrektor projektu BC-Wind (Ocean Winds), podczas tegorocznej konferencji PSEW w Świnoujściu.
Podatek od nieruchomości (PON) jest istotnym obciążeniem dla producentów energii pochodzącej z farm wiatrowych, ale też stanowi istotne źródło dochodów polskich gmin. Bezpośrednio dotyka on lądowych obiektów produkujących energię z wiatru, gdyż w przypadku farm na morzu odpowiednikiem tego obciążenia jest dodatkowa opłata koncesyjna.
Firma Industria angażuje się w innowacyjne projekty budowlane, które dzięki wykorzystaniu technologii BIM (z ang. Building Information Modeling) przechodzą od fazy koncepcji do rzeczywistości. Najważniejszym projektem, dla którego Industria przygotowała wizualizacje jest gdyńska hala kadłubowa „Miecznik”.
Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało, że Polska zawarła porozumienia z Katarem o współdziałaniu m.in. w branży stoczniowej. Odbyło się to w trakcie V Polsko-Katarskiego Forum Nowych Technologii, które zostało zorganizowane w Warszawie. Jego organizatorami, obok resortu, były Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) oraz Ambasada RP w Dausze.
– Widzimy, że zainteresowanie kurortami turystycznymi w województwie zachodniopomorskim jest największe od wielu lat. Nie brakuje turystów z Polski, ale i z Czech czy ze Słowacji. Mamy też turystów z Niemiec, choć tutaj ilość rezerwacji jest na podobnym lub minimalnie niższym poziomie niż w latach ubiegłych. Dominują osoby starsze – mówi Piotr Kośmider, prezes świnoujskiego oddziału Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Orlen poinformował, że budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power rozpocznie się z portu w Rønne na Bornholmie. To z powodu ryzyka, że orlenowski port instalacyjny w Świnoujściu nie będzie gotowy w wystarczającym stopniu w momencie rozpoczęcia prac nad farmą. To trafne podsumowanie ciągnącego się od lat procesu planowania portów instalacyjnych w Polsce.
Pomimo konkurencyjnego krajobrazu, w którym poruszają się firmy z łańcucha dostaw dla energetyki wiatrowej, można wyczuć dużą chęć zaangażowania w otwarty dialog na temat wspólnych wyzwań. Mimo mocnej konkurencji i rywalizacji o najlepsze rozwiązania firmy z branży wiatrowej chcą wspólnie wspierać transformację energetyczną. O perspektywach współpracy z tzw. „Tier 1” dyskutowano podczas Międzynarodowego Dnia Dostawców organizowanego przez Wind Industry Hub na Konferencji PSEW w Świnoujściu.
Na początku budowy morskiej farmy wiatrowej Baltic Power Orlen będzie wykorzystywał port w Ronne na Bornholmie jako terminal instalacyjny - poinformował we wtorek prezes koncernu Ireneusz Fąfara. Powodem jest opóźnienie w budowie terminala w Świnoujściu.
Blisko 3000 uczniów i uczennic z 11 szkół podstawowych wzięło udział w projekcie edukacyjnym, prowadzonym przez Equinor i Polenergię w regionie słupskim. Celem akcji jest szerzenie wśród najmłodszych wiedzy o morskiej energetyce wiatrowej i wynikających z niej korzyściach dla klimatu i regionu. Equinor i Polenergia realizują wspólnie trzy farmy wiatrowe na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy do 3000 MW.
Szkody po robotach na rzece Elbląg. Wykonawca wypłaci odszkodowanie
Wyspa cesarzy – nowe muzeum archeologiczne na Capri
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Naukowcy pracują nad przetwarzaniem małych śledzi na żywność
Zanzibar wprowadza dla turystów obowiązkową opłatę ubezpieczeniową 44 USD
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę