UKD Seadragon to nowy holownik typu Shoalbuster 2711, jaki powstawał w gdańskiej stoczni Safe. Wczoraj jego częściowo wyposażony kadłub został zwodowany przy stoczniowym nabrzeżu na Martwej Wiśle.
Na irańskich wodach największego śródlądowego akwenu odbyły się ćwiczenia w zakresie bezpieczeństwa morskiego z udziałem sił morskich Iranu oraz rosyjskiego okrętu.
W piątek w Cieśninie Singapurskiej doszło do kolizji dwóch statków: chemikaliowca Hafnia Nile i zakotwiczonego VLCC Ceres I. Okazało się, że ten drugi jest prawdopodobnie częścią floty cienia wykonującej nielegalne operacje.
Jak podaje Zarząd Portów Antwerpia-Brugia, całkowita przepustowość w pierwszych sześciu miesiącach tego roku wyniosła 143 mln ton, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Dzieje się tak pomimo trwających napięć geopolitycznych i wyzwań stojących przed branżą morską na świecie. Rozpatrując każdy rodzaj produktów ze względu na jego rodzaj sytuacja nie wygląda tak różowo, niemniej zarząd stara się pozytywnie patrzeć w przyszłość i inwestuje w infrastrukturę portową.
Nowym prezesem gdyńskiej stoczni od 15 lipca został Marcin Ryngwelski, w przeszłości m.in. prezes firmy Thesta oraz Remontowa Shipbuilding S.A. Zastąpi na tym stanowisku ustępującego Pawła Lulewicza. Ponadto członkami zarządu zostaną od 1 sierpnia Beata Koniarska i od 1 września Dariusz Denis.
Na terenie Portu Gdańsk wybuchł pożar hali magazynowej. Sytuacja na ten moment nie jest opanowana. Do akcji ruszyły zastępy straży pożarnej i statek Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa.
Obejmując stanowisko prezesa Polskiego Rejestru Statków S.A., Grzegorz Pettke, przynosi ze sobą ambitne plany przekształcenia instytucji. W rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl, nowy szef PRS przedstawia swoją strategię, która obejmuje rozszerzenie usług, modernizację technologiczną oraz wzmocnienie roli firmy jako ważnego gracza na międzynarodowej arenie morskiej.
Pomimo utrzymujących się konfliktów geopolitycznych i zagrożeń klimatycznych, w 2023 r. światowy przemysł morski odnotował rekordowo niską liczbę strat dużych statków. Według Allianz Safety and Shipping Review 2024 światowy przemysł morski osiągnął nowy kamień milowy w zakresie bezpieczeństwa w 2023 r., a straty dużych statków spadły do rekordowo niskiego poziomu zaledwie 26 w ciągu roku.
W piątek na terenie gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland odbyło się wodowanie kolejnego w tym roku statku. Tym razem wydarzenie było otwarte dla publiczności, co stanowiło wyjątkową okazję, by zobaczyć z bliska imponujący statek rybacki podczas jego pierwszego testu na wodzie. Statek zjechał do wody z użyciem pochylni wzdłużnej, co było niezwykle efektowne.
Marynarka Wojenna Ukrainy (Військово-Морські Сили ЗС України) zaprezentowała nagranie, na którym widać, jak z tureckiej stoczni wychodzi pierwsza z dwóch zamówionych korwet typu Ada, Hetman Iwan Mazepa (F211) celem odbycia kolejnych prób morskich, trwających od maja tego roku. W ten sposób kraj pokazuje dążenie do odbudowy swojego morskiego potencjału oraz zapewnienia bezpieczeństwa w domenie morskiej. To też dowodzi, że mimo sukcesów w wykorzystaniu dronów, władze nie rezygnują z inwestycji w klasyczne siły okrętowe.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi