To już ostatnia prosta przed zakończeniem budowy Hali Kadłubowej oraz Hali Produkcyjnej na terenie PGZ Stoczni Wojennej. Obecnie odbywa się konfiguracja suwnic oraz montaż ostatnich detali elewacji. Większość toczących się w tym momencie prac to przede wszystkim roboty wykończeniowe. Warta ponad 300 mln złotych inwestycja zakończy się już za kilka tygodni.
W Gdańsku odbyła się 5 czerwca uroczystość związana z trwającą budową fabryki morskich wież wiatrowych, które w przyszłości zostaną postawione na Morzu Bałtyckim i nie tylko. Farbyka Baltic Towers ma stać się nowoczesnym i innowacyjnym centrum produkcji zajmującym kluczową pozycję w budowie polskiego łańcucha dostaw dla branży offshore.
Trwają intensywne prace budowlane przy największym obiekcie w gdyńskiej stoczni. Obiekt, w którym będą montowane kadłuby wielozadaniowych fregat programu "Miecznik" nabiera oczekiwanego wyglądu tak od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Pojawia się w nim także kluczowe wyposażenie przeznaczone do prac stoczniowych.
Imponujące inwestycje PGZ Stoczni Wojennej coraz bardziej nabierają kształtów. Wrażenie robią nie tylko rozmiary budowanej Hali Kadłubowej, ale także sprzęt, przy pomocy którego jest wznoszona. Na obiekcie zamontowano właśnie olbrzymią bramę, której powierzchnię można porównać do powierzchni trzech boisk do koszykówki. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET.
Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zebrała się, aby omówić temat realizacji programu „Miecznik” ze szczególnym uwzględnieniem dostosowania infrastruktury stoczniowej do budowy okrętów dla marynarki wojennej w ramach tego programu. Zajęto się także tematem polityki rządu w stosunku do sektora stoczniowego.
Zastępca Szefa Agencji Uzbrojenia płk Piotr Paluch w czwartek w Sejmie zapewnił, że program budowy trzech fregat dla Marynarki Wojennej RP jest realizowany zgodnie z harmonogramem i nadal będzie finansowany.
Na terenie PGZ Stocznia Wojenna trwają intensywne prace związane z budową prototypowej, wielozadaniowej fregaty programu "Miecznik". Ceremonia położenia stępki pod przyszły ORP Wicher odbędzie się 31 stycznia. Mieliśmy okazję zapoznać się z aktualnym stanem budowy zarówno okrętu, jak i związanej z tym infrastruktury w gdyńskiej stoczni.
Trwa rozpoczęta w ubiegłym roku największa inwestycja budowlana w gdyńskiej stoczni. Dzięki niej powstaje najwyższa hala tego rodzaju w Polsce. To w niej będą montowane elementy kadłubów wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
Z udziałem przedstawicieli stoczni, władz, wykonawców oraz wojskowej kadry miał miejsce symboliczny moment, świadczący o zakończeniu ważnego etapu budowy. Nowa infrastruktura jest kluczowa dla budowy i modernizacji okrętów, w tym przyszłych, wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
W związku z przygotowaniami do budowy bazy operacyjno-serwisowej dla morskich farm wiatrowych PGE Baltica rozpocznie w grudniu 2023 roku prace rozbiórkowe na zajmowanym terenie po byłej przetwórni ryb.
Władze Tajwanu domagają się uwolnienia załogi kutra przetrzymywanej przez Chiny. Groźba eskalacji?
Ceny transportu morskiego mocno rosną. Czy czekają nas podwyżki w sklepach?
Wojewoda pomorski zatwierdził projekty i udzielił pozwolenia na budowę w związku z inwestycją MFW Bałtyk 2
Międzynarodowa koalicja zachęca do zgłasza próśb o ochronę na Morzu Czerwonym w obliczu ataków Huti
Arkadiusz Marchewka: Świnoujście na przełomie 2028-2029 r. będzie przyjmować największe kontenerowce
Po trzech tygodniach patrolowiec sił morskich Fidżi zniesiono z mielizny. Czy wróci do służby?