Mijają kolejne miesiące kryzysu transportu morskiego na Morzu Czerwonym, a rozwiązania problemu trapiącą światową żeglugę nie widać. Mając na uwadze permisywność społeczności międzynarodowej w stosunku do jemeńskich rebeliantów Huti, można zasadnie zastanawiać się, czy tak długie trwanie statusu quo nie jest celowym działaniem.
Sytuacja na Morzu Czerwonym stała się na bardziej skomplikowana, ponieważ jemeńscy Huti wbrew wcześniejszym zapowiedziom zaatakowali chiński statek.
Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
Globalna inflacja, zmniejszona produkcja w Chinach, rekordowo niski indeks BDI – tym przywitał nas początek roku. Jednocześnie widzimy powolne oznaki ożywienia światowej gospodarki, jednak analitycy dalecy są od optymizmu. Czy w kontekście niespokojnej sytuacji na świecie, globalny transport morski jest zagrożony?
Transport przeżywa w ostatnim czasie istotne zawirowania wciąż wpadającą w nowe mutacje pandemią koronawirusa oraz sankcjami wprowadzonymi na Roję po napaści tego kraju na Ukrainę. Okazało się, że zatory na ostatniej mili w porcie, centrum logistycznym czy terminalu wywołują globalne zawirowania na wiodących rynkach przemysłowych zarówno po stronie podażowej jak i popytowej.
Soren Toft rozpoczął pracę na stanowisku prezesa w armatorze Mediterranean Shipping Company (MSC), drugim największym armatorze kontenerowym na świecie.
Firma logistyczna z Dubaju, DP Worls, wprowadziła na rynek szereg internetowych narzędzi i usług, które umożliwią firmom rezerwację przesyłek transportowanych drogą morską, lądową i lotniczą. Wdrożenie tego typu platform przyspieszyły narastające wyzwania logistyczne powiązane z pandemią koronawirusa, które ograniczają płynność łańcucha dostaw.
Rosnące napięcia w handlu między Chinami i Stanami Zjednoczonymi to zła wiadomość dla transpacyficznego transportu kontenerowego. Innym wynikiem tej wojny handlowej ma być też większy wolumen przewożonych półproduktów - twierdzi agencja Drewry.
Dachser, globalny operator logistyczny, uruchomił właśnie nowe centrum logistyczne w miejscowości Stans położonej w austriackim Tyrolu. W obiekt o powierzchni 20 tys. mkw. firma zainwestowała 6,5 mln euro.
Agencja analityczna IHS przygotowała raport na temat przyszłości globalnego morskiego transportu. Wskazała na pięć trendów, które ich zdaniem będą kształtowały ten sektor w ciągu najbliższych dekad.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi