Katarzyna Romantowska-Jaskólska to Dyrektorka Zarządzająca Damen Engineering Gdańsk. W rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl opowiada o perspektywie branży morskiej na zrównoważony rozwój i swoich doświadczeniach w zawodzie.
W obliczu ekspansywnego rozwoju polskiego sektora offshore wind, kluczowym elementem stają się innowacyjne rozwiązania i strategiczne partnerstwa. Te aspekty odgrywają fundamentalną rolę w kształtowaniu przyszłości odnawialnych źródeł energii. Podczas zorganizowanej przez PTMEW konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies, Peter Cherneski, director Baltics w N-Sea Poland, opowiedział o konieczności synergii pomiędzy globalnymi trendami a lokalnymi potrzebami.
Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest za pomocą rozwiązań oferowanych przez Kalmar. Urządzenia tej marki zostały zaprojektowane z myślą o wykonywaniu zadań specjalnych. Firma już od lat wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali, kształtując przyszłość obsługi ładunków. Nie dziwi więc, że ich potężne reachstackery wspierają realizację coraz większych i złożonych operacji w największych portach na świecie.
O poprawie kolejowego dostępu do portów nad Bałtykiem dyskutowali uczestnicy warsztatów zorganizowanych podczas posiedzenia Komitetu Sterującego projektu TER, które odbywa się w Gdańsku. Jednym z organizatorów wydarzenia były PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Naszym celem jest osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2050 r. - przypomina m.in. dokument Polityka klimatyczna Grupy Orlen, który w czwartek opublikował koncern. Wskazano w nim, że motywem przewodnim zaktualizowanej strategii Grupy Orlen do 2030 r. jest transformacja energetyczna.
Aż 53 procent największych na świecie jezior wysycha - gromadzi mniej wody, niż jeszcze 30 lat temu - twierdzą badacze na łamach "Science". Najważniejszymi przyczynami tego zjawiska są zmiany klimatu i niezrównoważony sposób korzystania z zasobów wodnych przez człowieka.
Zielone napędy, statki autonomiczne, digitalizacja, technologie VRowe – to tylko niektóre z tematów, które porusza najnowszy raport zespołu Invest in Pomerania, w którym aktualne trendy technologiczne zostały zestawione z kondycją lokalnego sektora morskiego.
Zapewnienie stabilnych dostaw energii, paliw i gazu z przyjaznych środowisku źródeł to główny cel połączonej Grupy ORLEN do 2030 roku. Drogę do niego wytyczą przede wszystkim inwestycje w energetykę odnawialną, wydobycie oraz rozwój projektów napędzających zielony kierunek Grupy, m.in. w obszarze biogazu i biopaliw. Koncern będzie także rozwijać technologie wodorowe, nowoczesną petrochemię i bezpieczną energetykę jądrową. Na realizację strategicznych projektów przeznaczy około 320 mld zł do końca tej dekady.
Urządzenia marki Kalmar są stworzone do zadań specjalnych. Firma Kalmar wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali i kształtuje przyszłość obsługi ładunków. Liczby mówią zresztą same za siebie. Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest bowiem za pomocą rozwiązań proponowanych przez Kalmar. Nic dziwnego zatem, że ich bardzo wydajne reachstackery wspierają obsługę coraz większych ładunków w terminalu BCT w Gdyni.
Ponad 28 gigawatów potencjalnej mocy wyprodukowanej przez farmy wiatrowe, inwestycje warte nawet 30 mld euro i liberalne prawo – polska branża offshore wind stanie się w najbliższych latach jedną z najważniejszych w Europie. Odbywające się w Stavanger międzynarodowe targi Offshore Northern Seas (ONS) są okazją do pozyskania doświadczonych partnerów w realizacji tego celu. Istotnym punktem programu wydarzenia był panel dyskusyjny „Strong winds towards Polish-Norwegian Offshore cooperation” zorganizowany przez Invest in Pomerania,
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri