Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji konferencji „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych”, która odbędzie się 24 maja 2024 r w WSAiB im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni, przy ul. Kieleckiej 7 w godzinach 9.00-18.00.
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji konferencji „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych”, która odbędzie się 24 maja 2024 r w WSAiB im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni, przy ul. Kieleckiej 7 w godzinach 9.00-18.00.
Porty niemieckie, belgijskie i holenderskie alarmują: Europo, połącz siły, aby chronić przemysł. Zmniejszenie przeładunków w portach Morza Północnego sprawiło, że zarządy portów zjednoczyły siły i zaczęły wołać o pomoc instytucje UE. Nie chodzi jednak tylko o bezpośrednią pomoc dla portów. Trzeba ratować europejski przemysł, bo to on stanowi o kondycji portów położonych w otoczeniu serca i płuc europejskiego przemysłu energetycznego, chemicznego i stalowego.
Liderzy kilkunastu branż przemysłowych wzywają do podjęcia 10 pilnych działań w celu przywrócenia konkurencyjności i utrzymania miejsc pracy w Europie. W lutym br. 73 liderów branży reprezentujących prawie 20 sektorów przemysłu przedstawiło „Deklarację z Antwerpii w sprawie europejskiego porozumienia przemysłowego” belgijskiemu premierowi Alexandrowi De Croo i przewodniczącej Komisji Ursuli von der Leyen.
Dla przedsiębiorstw jest ważne rozważenie ryzyka klimatycznego w szerszym kontekście skutków środowiskowych i społecznych a w szczególności narażenie ich łańcuchów dostaw na to ryzyko, ostrzega United Nations Global Compact w najnowszym raporcie „Just Transition In Supply Chains”.
Śmietniki na kartę, panele fotowoltaiczne, zielony wodór, wykorzystanie bio odpadów, to tylko kilka z elementów transformacji świata odpowiedzialnego za kondycję planety. Zdając sobie sprawę z degradacji zasobów naturalnych i ekosystemów, do jakiej prowadzi konsumpcjonizm, zmuszeni jesteśmy do dyskusji i podejmowania realnych działań w celu minimalizowania strat dla środowiska.
Zawirowania i załamanie morskich łańcuchów logistycznych w czasie pandemii Covid-19 i po rosyjskiej napaści na Ukrainę wywołały dyskusję na temat deglobalizacji i konieczności powrotu do skracania odległości między dostawcami a rynkami. Jak zwykle, zanim doszło do realizacji pomysłów zaczęły się dyskusje i rozważania na temat możliwości powrotu do produkcji lokalnej. Realne działania są korygowane przez żądzę zysku i strategie cięcia kosztów.
Wielkim wyzwaniem jest zapewnienie stabilnej wymiany towarowej z Ukrainą m.in. w zakresie tworzenia nowych kanałów dystrybucyjnych — powiedział w Toruniu wicepremier Henryk Kowalczyk. Ocenił, że świat musi znaleźć odpowiedź w sprawie bezpieczeństwa żywnościowego Afryki Płn. i Bliskiego Wschodu.
Działające w sytuacji gwałtownych zakłóceń w systemach logistycznych firmy bronią się, wprowadzając na szeroką skalę nowe rozwiązania organizacyjne i technologie.
Ateny, Singapur i Tokio to pierwsza trójka miast, w których firmy żeglugowe czują się najlepiej. Jednak najwięcej zarządów, pod względem wielkości flot, znajduje się w Pekinie, Oslo i Imbari – wynika z raportu „The Leading Maritime Cities of The World 2022” opracowanego przez norweskie firmy Menon Economics i DNV. Niestety w analizie nie znalazło się żadne miasto z Polski, a z Regionu Morza Bałtyckiego wyróżniona została Kopenhaga.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy