• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Maersk uruchomił nowy magazyn w Danii

Gigant żeglugi otworzył w Fredericia, największym porcie kontenerowym w południowej Danii i jednym z największych w kraju pod względem importu i eksportu, nowy magazyn. Ma to zapewnić dalszy rozwój firmy ale też wzmocnić rozwój infrastruktury portowej z racji na rosnącą ilość przeładunków. Posłuży też dostosowaniu się do wprowadzanych norm środowiskowych.

30.07.2024, 09:20
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kryzys na Morzu Czerwonym i wojna celna USA – Chiny korygują frachty i połączenia liniowe. Meksyk beneficjentem

Uśredniony Drewry’s World Container Index zmalał w ubiegłym tygodniu o 5% do 3010 dolarów za kontener 40-stopowy, ale ciągle jest wysoki w porównaniu do ub.r. Obecnie jest on wyższy o 71% w porównaniu z trzecim tygodniem marca ubiegłego roku. Frachty na połączeniach z Szanghaju do Nowego Jorku wynoszą 5376 USD za FEU. Do portów Meksyku skokowo wzrosły dostawy kontenerów z Chin, przy takich samych frachtach jak do wschodniego wybrzeża USA.

25.03.2024, 21:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Sztorm w kontenerowych frachtach w 2024. Operatorzy liniowi będą ratować bilanse kosztem klientów

Armatorzy i operatorzy flot kontenerowych nie odpuszczą w 2024 r. Linie żeglugowe planują podwyżki stawek frachtowych. W efekcie w 2024 r. łańcuchy dostaw na całym świecie mogą być poważnie zagrożone przewidują analitycy Xeneta z Oslo.

25.10.2023, 11:48
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kenia będzie transportować uprawy do UE statkami

Kenia, która jest jednym z czołowych afrykańskich eksporterów upraw ogrodniczych i szklarniowych, chce przejść w większej mierze na transport morski.

23.05.2023, 09:54
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Szlaki żeglugowe w łańcuchach dostaw dla beverage

W globalnej wymianie handlowej kluczową rolę odgrywa transport morski, który obejmuje 80% globalnych dostaw towarów. Dostawy odbywają się wybranymi szlakami żeglugowymi, które mają swoje określone trasy, co wpływa na czas dostawy. Firmy zajmujące się produkcją wina i napojów alkoholowych, znając trasy morskie wykorzystywane do transportu towarów, mogą lepiej planować wysyłki, zarządzać łańcuchem dostaw, minimalizując koszty i czas dostawy.

27.03.2023, 12:36
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Gospodarka morska w 2022 roku: wojna rosyjsko-ukraińska tematem numer jeden

Za nami 2022 rok, a przed kolejny, 2023, przez co możemy pokusić się na podsumowania dotyczące wydarzeń wpływających na globalną gospodarkę morską. Konflikt ukraińsko-rosyjski stanowi jeden z najważniejszych czynników o wpływie sięgającym daleko poza sektor morski.

31.12.2022, 15:16
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Chiny a sprawa morska. Jak jest i jak będzie z transportem morskim z Państwa Środka?

Z jednej strony doniesienia o spowolnieniu gospodarczym w Państwie Środka, z drugiej – o możliwym odejściu od polityki „zera tolerancji” wobec Covid-19. Jak więc jest i jakie są perspektywy dla transportu morskiego?

15.12.2022, 23:49
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Jak przygotować się na największe wyzwania globalnych łańcuchów dostaw?

Niedobór kontenerów, wciąż wysokie stawki i opóźnienia w tranzycie - jak przygotować się na największe wyzwania globalnych łańcuchów dostaw?

24.08.2022, 13:25
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Koronawirus w chińskich portach. Łańcuch dostaw znowu stoi w miejscu

Cały świat przygotowuje się na kolejny kryzys związany z transportem morskim, ponieważ pandemia koronawirusa w południowych Chinach zakłóca pracę portów. Skutki obecnej sytuacji znajdą swoje negatywne konsekwencje zarówno w opóźnieniach towarów importowanych z Chin, jak również ich wyższych cenach.

01.07.2021, 22:03
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Największa na świecie operacja przewozu ładunków nieskonteneryzowanych w APM Terminals Pecém

W dniach 25 marca i 1 kwietnia, we współpracy z Maersk Brazil, nastąpiła wysyłka trzech łopat wirnikowych o długości 72,5 m każda. Jest to największa na świecie dostawa nieskonteneryzowanych ładunków na kontenerowcu.

13.04.2021, 14:38

Dziękujemy za wysłane grafiki.